آرگو " را نبینید

به گزارش افکارنیوز، ابراهیم حقیقی، هنرمند پیشکسوت طراحی ایران، عکاس و مستندساز به مردم گفت: یکی از کتاب‌هایی که به تازگی خریدم و مشغول خواندنش شدم " پیر پرنیان‌اندیش " است. این کتاب گفتگویی با هوشنگ ابتهاج(سایه) به همت میلاد عظیمی و عاطفه طیّه است که چاپ اول آن پاییز ۹۱ توسط انتشارات سخن منتشر شد.

وی در مورد این کتاب توضیح داد: انتظار چند ساله اهل فرهنگ و قلم برای خواندن خاطرات یکی از اسطوره‌های شعر و فرهنگ معاصر به سرآمد و خاطرات هوشنگ ابتهاج سایه در دو جلد و ۱۵۰۰ صفحه با ۲۰۰ صفحه عکس رنگی و سیاه و سفید منتشر شد که این کتاب از دید من کتابی بسیار خوب است. هر چند کتاب حجیمی است ولی همه را به خواندن آن دعوت می‌کنم.

وی ادامه داد: در برنامه کاری خودم هم هست که این کتاب را در تعطیلات نوروز به اتمام برسانم.

حقیقی که به فردی علاقه‌مند به سینما نیز معروف است در مورد پیشنهادی سینمایی در سال جدید و در تعطیلات نوروز به مردم ایران گفت: از میان آثار هالیوودی به مردم ایران پیشنهاد می‌کنم که آرگو را نبینند زیرا باید این فیم را که به عقیده من تنها یک محصول سخیف سینمایی است، نادیده گرفت.

وی افزود: اما از فیلم “amor” یا همان " عشق " ساخته میشایل هانکه بسیار خوشم آمد. این فیلم را دو بار دیدم و از ساختار غریبش لذت بردم. از شنیدن اینکه به این فبلم اسکار داده شده تعجب کردم زیرا از مسئول اسکاری که به آرگو جایزه می‌دهند بعید بود این فیلم را درک کنند.

این طراح گرافیک در مورد سینمای ایران گقفت: هنوز فیلم های جشنواره امسال را کامل ندیدم.

وی سفر به جنوب ایران را از جمله پیشنهادهای همیشگی خود به مردم برای فصل بهار ذکر کرد و گفت: خود نیز احتمالا به بندرعباس و قشم خواهم رفت.

حقیقی در پایان در مورد آرزویش برای حوزه تخصصی خود در هنر یعنی گرافیک گفت: حوزه تخصصی ما گرافیک و تبلیغات به اقتصاد متصل است. اگر اقتصاد رونق داشته باشد گرافیک هم به جلو حرکت خواهد کرد. وضع بد اقتصادی کشور حرفه ما را دچار کمبود کار و در نتیجه به بحران کشیده است. من آرزوی رونق افتصادی برای ایران میکنم.