نمایشنامه «آب بر آتش» منتشر میشود

به گزارش افکارنیوز، سیروس همتی درباره مضمون این نمایشنامه گفت: قورباغه‌ای تلاش می‌کند با ریختن آب بر روی آتشی که حضرت ابراهیم(ع) در آن است او را نجات دهد و در طول مسیر برکه تا مکانی که این اتفاق می‌افتد موانعی بر سر راهش قرار می‌گیرد و در نهایت به صحنه‌ای می‌رسد که آتش بر حضرت ابراهیم(ع) گلستان می‌شود.

وی ادامه داد: رشد نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان تنها با حمایت نهادهای فرهنگی امکان‌پذیر است در غیر این صورت، تقویت نمایشنامه‌های کودک، آب در هاون کوبیدن است.

این نمایشنامه نویس «عباس جهانگیریان»، «منصورخلج»، و «شهرام کرمی» را از جمله نمایشنامه‌نویسان صاحب سبک کودک و نوجوان برشمرد و افزود: برای آنکه شاهد حضور نویسندگان حرفه‌ای در این عرصه باشیم، باید حمایت جدی از نویسندگان صورت گیرد. برای مثال، گرچه سال‌ها در حوزه کودک و نوجوان فعالیت کرده‌ام اما اگر حوزه هنری استان تهران نمایشنامه «آب بر آتش» را به من سفارش نمی‌داد، اصلاً به فکر نمایشنامه‌نویسی برای کودک و نوجوان نمی‌افتادم زیرا بیشتر نمایشنامه‌هایم ویژه بزرگسالان است.

همتی یکی از اشکالات سفارشینویسی آثار مذهبی را عدم باور نویسنده دانست و تصریح کرد: اگر نمایشنامه مذهبی به نویسندهای سفارش داده شود که باورهای دینی در ذهنش رسوب کرده باشد بهتر است او سه فاکتور ماندگاری یک اثر یعنی قابل دفاع بودن، آبرومند بودن و لذت بخش بودن برای مخاطب را سرلوحه خود قرار دهد.