رئیس مجلس: بودجه ۹۲ انقباضی است

به گزارش افکارنیوز، ‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با تأکید بر لزوم گسترش حکمت و فلسفه اسلامی در جهان، تصریح کرد: اصل موضوع که مجمعی برای پرداختن به حکمت و فلسفه اسلامی شکل بگیرد، امر خیر و پسندیده‌ای است و به یاری خدا این مجمع با همت بالای اعضای آن، روز به روز رشد و نمو بیشتری خواهد یافت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: خاستگاه اصلی حکمت، حوزه علمیه است و تحقق مجمعی برای بسط و گسترش حکمت اسلامی به دست اساتید حوزه علمیه اقدام در خور توجه و شایسته است.

لاریجانی همچنین در مورد درخواست اختصاص بودجه هیئت مدیره مجمع حکمت اسلامی برای سال آتی، گفت: باید مکانیزمی برای اختصاص بودجه سال ۹۲ به مجمع تعریف شود، اما در این میان باید انتظارات هیئت مدیره مجمع، کمی تعدیل شود چرا که بودجه سال آینده بودجه‌ای انقباضی است.

به گزارش ایسنا، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین حسن معلمی دبیر مجمع عالی حکمت، دقایقی را به ارائه گزارش پیرامون روند شکل‌گیری مجمع پرداخت و گفت: درسال ۸۲ تعدادی از اساتید حوزه علمیه قم برای گرفتن اذن از رهبر معظم انقلاب در مورد تشکیل مجمع عالی حکمت اسلامی، خدمت ایشان رسیدند و حاصل این دیدار تشکیل مجموعه‌ای متشکل از اساتید حوزه علمیه برای اشاعه حکمت اسلامی در قم شد.

معلمی ادامه داد: در همان بدو امر حضرات آیات جوادی آملی، مصباح یزدی و سبحانی به عنوان ناظران اصلی این مجموعه در نظر گرفته شدند و اساسنامه مجموعه به تصویب و امضای این بزرگواران رسید.

وی افزود: در سال ۸۶ مکانی برای احداثساختمان مجمع عالی حکمت در نظر گرفته شد و اعضای این مجموعه به تأسی از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب که از مجمع به عنوان «باشگاه فکری در زمینه حکمت» یاد کردند، فعالیت‌های خود را در زمینه بسط و گسترش فرهنگ اسلامی ادامه دادند اما متاسفانه علی رغم توجهات ویژه رهبر معظم انقلاب، در بودجه سال ۹۲ توسط دولت، اعتباری برای مجمع در نظر گرفته نشده است.

همچنین در این جلسه محمد باقر خراسانی و حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی از اعضای هیئت مدیره نیز دقایقی را به ارائه گزارش در مورد عملکرد مجمع اختصاص دادند.

در پایان نشست، رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست اعضای هیئت مدیره مجمع را به روسای کمیسیون فرهنگی و تلفیق مجلس برای بررسی بیشتر ارجاع داد.