رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه مباحث و اقدامات مربوط به معافیت مالیاتی خبرنگاران به نتیجه و اتمام رسیده است گفت: قرار است معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسما ابتدای هر سال فهرست خبرنگاران را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کند.

به گزارش مهر، علی عسکری تاکید کرد: بر اساس این فهرست معافیت مالیاتی خبرنگاران اعمال خواهد شد.

پیش از این نیز خبرنگارانی می توانستند از معافیتهای مالیاتی برخوردار باشند و اظهارنامه مالیاتی خود را در تیرماه هر سال مانند تمام مشاغل و اصناف به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم کنند.

سازمان امور مالیاتی در این خصوص اعلام کرده بود که نسبت به اعمال معافیتها هیچگونه مشکلی ندارد زیرا این امر قانون است و بر اساس ماده ۱۳۹ اگر اظهارنامه ارائه نشود استفاده از قانون مالیاتها عملا امکانپذیر نخواهد بود. به عبارت دیگر استفاده از معافیت مالیاتی پس از ارائه اظهارنامه امکانپذیر خواهد شد.

در عین حال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعمال معافیت خبرنگاران از پرداخت مالیات پیگیریهای جدی را از طرق مختلف از جمله ارسال نامه انجام داد تا سرانجام این پیگیریها به نتیجه رسید.

مسئولان سازمان امور مالیاتی پیش از این در مورد دلایل عدم اعمال معافیت مالیاتی خبرنگاران مطرح می کردند که برخی از خبرنگاران پیگیر معافیت مالیاتی خود هستند، کارشناسان سازمان امور مالیاتی کشور نیز در حال بررسی های کارشناسی بیشتری بر روی این موضوع هستند تا آنچه را که قانون به این سازمان اجازه داده است، در مورد معافیت مالیاتی خبرنگاران اعمال شود.