عده‌ای می‌خواهند به طرح هدفمندی یارانه‌ها ضربه بزنند

احمدینژاد در نشست مشترك دولت و مجلس كه شب گذشته برگزار شد اظهار داشت: قانون باید هم به درستی تصویب شود و هم به طور کامل و مناسب به اجرا درآید و بدون شکل مجلس محترم تلاش دارد قوانین را به درستی به تصویب برساند و دولت نیز با تمام توان تلاش میکند که این قوانین را به خوبی اجرایی کند
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت و مجلس عضو یک خانواده و دارای مأموریت‌های داخلی و جهانی هستند، گفت: دولت گام برداشتن برای تقویت همدلی را امری لازم و مجاهدتی انقلابی می‌داند.
به گزارش افکار به نقل از دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز(یکشنبه) در نشست مشترک دولت و مجلس که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه همه قوای کشور یکپارچه و دارای مأموریت واحدی هستند، اظهار داشت: امروز مسئولیت‌ها و ماموریت‌های فراوانی داریم و تاکنون اقدامات زیادی با همدلی مجلس و دولت انجام شده اما هنوز فعالیت‌های بسیاری وجود دارد که نیازمند همدلی و همکاری منسجم دولت و مجلس است.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت بدنه کارشناسی کل کشور و مجلس است، خاطر نشان کرد: دولت با دقت تمام، اقداماتی را که امکان اجرایی شدن داشته باشد را با حداکثر ظرفیت کارشناسی خود مورد بررسی قرار می‌دهد و از نمایندگان محترم خواهشمند هستیم که به نظر کارشناسی دولت اعتماد و توجه کنند.
رئیس‌جمهور قانون پنج ساله کشور را ترسیم راه پیشرفت کشور در پنج سال آینده دانست و گفت: تاکنون همکاری‌های خوبی بین دولت و مجلس در تنظیم این قانون صورت گرفته است و درخواست می کنم که شاکله اصلی این قانون منسجم، هدفمند و شفاف حفظ شود تا در پنج ساله آینده امور کشور به خوبی وبراساس این برنامه به پیش رود. بی‌تردید اگر تفاسیرگوناگون و پیچ و خم‌های اضافی در این قانون تعبیه شود مجلس در اصلاح آن و دولت در اجرای آن دچار مشکل خواهد شد.
دکتر احمدی‌نژاد قانون را پایه و اساس اداره کشور دانست و گفت: قانون باید هم به درستی تصویب شود و هم به طور کامل و مناسب به اجرا درآید و بدون شکل مجلس محترم تلاش دارد قوانین را به درستی به تصویب برساند و دولت نیز با تمام توان تلاش می‌کند که این قوانین را به خوبی اجرایی کند.
رئیس‌جمهور قانون را پایه حرکت منظم کشور دانست و گفت: باید قانون درست تصویب و به درستی اجرا شود بدون تردید نمایندگان محترم تلاش می‌کنند که قانون را به خوبی تصویب کنند و دولت هم با همه توان تلاش خواهد کرد که آن را به طور کامل و مناسب اجرایی کند.
دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و با تاکید بر اینکه که دولت اجرای آن را شروع کرده است، گفت: هم‌اکنون دولت در حال ساماندهی بخش‌های گوناگون قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است البته عده‌ای ستاد تشکیل داده‌اند تا به خیال خام خود با شروع پرداخت یارانه‌ها و اصلاح قیمت گذاریها به این طرح تحول اقتصادی کشور ضربه وارد کنند که دولت با آگاهی کامل، هوشیاری، استحکام و دقت، امور را تحت نظر دارد و به فضل الهی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را به نقطه افتخار دولت و مجلس تبدیل خواهد کرد.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دشمنان در برابر منطق ملت ایران حرفی برای گفتن ندارند، اظهار داشت: آنان در برابر منطق ملت ایران از تحریم و تهدید سخن می‌گویند و مدام تکرار می‌کنند که ملت ایران را منزوی کردند اما لازم است از زبان مجلس و دولت به آنها گفته شود که ملت ایران صدها مثل شما را منزوی کرده و به زباله‌دان تاریخ خواهد فرستاد.
دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه سلطه‌گران چنانچه در عرصه تحریم وارد شوند در حقیقت خودشان را از برکات ملت ایران محروم می‌کنند، خاطر نشان کرد: دولت از شش ماه گذشته همه ابعاد مربوط به تحریم را مورد بررسی کارشناسی قرار داده است و در صدد است در گام اول موضوع تحریم را به فرصتی برای جهش در اقتصاد و اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور تبدیل کند و خودکفایی را در همه بخش‌های اقتصادی به ارمغان آورد.
دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: در گام دوم دولت در صدد است، از فرصت به دست آمده برای ایجاد نظم جدیدی درسطح بین‌المللی استفاده کند که برای تحقق این امر حداقل با ۴۰ کشور روابط ویژه‌ای را تنظیم کرده‌ایم تا مناسبات بانکی، بیمه‌ای، صادرات و واردات خود را از سلطه نظام سرمایه‌داری خارج کنیم.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه هدف اصلی دشمنان از اعمال تحریم، فشار بر ملت ایران است، اظهار داشت: آنان از این موضوع غافل هستند که ملت ایران در جریان حوادثآب دیده شده است و از سوی دیگر برنامه ریزی های دولت به گونه ای است که دشمنان هیچ گاه نخواهند توانست کوچکترین فشاری را بر ملت ایران وارد کنند.
دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه ملت ایران اهل گفتگو و منطق است، اظهار داشت: ملت ایران در طول تاریخ در مسیر منطق و تعامل گام برداشته است و همواره غربی‌ها از گفتگو هراس داشته‌اند، بیانیه تهران در متن گفتگو‌های منطقی منتشر شد ولی سلطه‌گران از پذیرفتن آن خودداری کردند. اگر دشمنان خیال کنند چنانچه چماقی در دست بگیرند می‌توانند از ملت ایران امتیاز بگیرند، بی‌تردید در اشتباه هستند. هرگاه آنان از موضع غرور، تکبر وخودخواهی پایین بیایند و در موضع برابر قرار بگیرند ملت ایران حاضر است با آنها گفتگو کند.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر دشمنان تصور می‌کنند که با تبلیغات و ادعاهای کودکانه می‌توانند ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران را به اندازه سر سوزنی از حقوق مسلم خود به عقب‌نشینی وادار کنند، این خیال خام آنها هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.
دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با استقبال از پیشنهاد نمایندگان مجلس و اعضاء دولت برای برگزاری نشست‌های مشترک اظهار داشت: دولت آمادگی دارد ماهی یکبار براساس دستور کار مشخص موضوعات مختلف را در نشستی مشترک مورد بررسی قرار داده و پس از رسیدن به تصمیم واحد، همه دست به دست هم براساس آن تصمیم حرکت کنیم.

/ ب