به گزارش افکارنیوز، به سال نو خیلی نزدیک شده ایم. شاید شما هم مثل بیشتر مردم بی صبرانه منتظر رسیدن سال نو هستید تا اوضاع و احوال بهتری را برایتان به ارمغان بیاورد. در این مقاله توصیه هایی برای سال ۹۲ ذکر شده که ممکن است به دردتان بخورد.

ساعاتی مال خود باشید

برای آنکه سال ۹۲ هم از نظر جسمی، هم از نظر روحی و ذهنی برایتان سال خوبی باشد، قسمتی از وقت تان را به خودتان اختصاص دهید. امروزه اغلب مردم به صورتی فشرده درگیر کار و زندگی هستند، اما به رغم این زندگی پر مشغله، کسانی شادتر هستند و رضایت بیشتری از زندگی دارند که زمانی از وقت شان را به خود اختصاص می دهند، حتی اگر این زمان بسیار کم و کوتاه باشد. کارهایی مثل شنیدن موسیقی مورد علاقه، پیاده روی در پارک، آماده کردن غذای مورد علاقه خود، خواندن کتابی که از خیلی وقت پیش دوست داشتید آن را بخوانید، یا تماشای فیلمی که تعریفش را شنیده اید و دلتان می خواهد آن را ببینید و… موجب می شوند تا احساس خیلی خوب داشته باشید.

سلامتی، ثروت شماست

دقت و توجه به سلامتی را فراموش نکنید. بزرگترین ثروت و دارایی شما در زندگی، سلامتی است. پس توجه و دقت لازم را به این ثروت، نشان بدهید و سعی کنید در سال جدید از یک عادت بد خود فاصله بگیرید. به عنوان مثال سیگار را ترک کنید، یا تغذیه ناسالم را کنار بگذارید.

به فکر روابط سالم باشید

در سال جدید سعی کنید یکی از اهداف تان برقراری روابط سالم با افراد دیگر باشد. برقراری روابط سالم موجب می شود تا بسیاری از مشکلاتی که با آنها دست و پنجه نرم می کنید به راحتی حل شود. در برقراری ارتباط با دیگران احساساتی مثل خشم، اضطراب، نگرانی، بدجنسی، نفرت، کینه و دشمنی را از خودتان دور کنید. این احساسات تاثیر منفی و مخربی هم بر رابطه شما با دیگران و هم بر سلامتی روحی و روانی خودتان می گذارد و برعکس، احساسات خوب و مثبت روی تمام هورمون های بدن شما اثرگذار است و تغییرات مثبت هورمون ها موجب می شود سیستم عصبی، قلب و سیستم جریان خون به خوبی و بدون مشکل کار کند. به اضافه اینکه سیستم ایمنی بدن قوی تر شده و در مقابل برخی بیماری ها مقاوم می شود.

احساسات و افکارتان را بشناسید

اغلب مردم فکر می کنند خودشان را خوب می شناسند، اما واقعیت این است که فقط درصد کمی از مردم خودشان را به طور کامل و واقعی می شناسند. درهای دنیای درون تان را به روی خود باز کرده، احساسات و افکارتان را بشناسید. سعی کنید قابلیت های بدن و ساختار روح خود را بشناسید و بفهمید آیا در مقابل مسائل زندگی عکس العمل های آنی از خود نشان می دهید، خیلی عصبی می شوید، ذهن تان خیلی درگیر مسائل می شود یا در مقابل مسائل به دور از احساسی گری ظاهر می شوید. اگر بتوانید احساسات و افکارتان را به خوبی تحلیل کرده و بشناسید، قادر خواهید بود احساسات نامطلوب و بد را کنترل کرده و از بروز آن پیشگیری کنید و افکاری مثبت و سازنده را جایگزین آنها سازید.

انگیزه به دست بیاورید

به خودتان اعتماد کنید و توانایی ها و استعدادهایتان را بشناسید. کسانی که خودشان و توانایی هایشان را باور ندارند کمتر موفق می شوند چون احساس بی کفایتی ذوق انسان را کور می کند و او را از رسیدن به موفقیت باز می دارد. به همین دلیل، از تمام افکاری که موجب آسیب به حس اعماد به نفس می شوند، فاصله بگیرید. از بدبینی و ناراحت کردن خودتان دست بردارید. دیدن نیمه پر لیوان گول زدن و فریب دادن خودتان نیست. بلکه توجیه این موضوع است که باید از ناراحت کردن خودتان دست بردارید و سعی کنید انگیزه لازم را برای پر کردن نیمه خالی لیوان به دست بیاورید.

از هیجان سال جدید لذت ببرید

تلاش برای انجام بی عیب و نقص یا کامل کارها را کنار بگذارید البته سعی بکنید، اما همیشه منتظر نتیجه صددرصد نباشید و اگر بروز کوچکترین ایرادی نتیجه در کارتان موجب ناراحتی تان می شود، حتماً از این فکر دست بردارید و خودتان را با تمام مشخصات مثبت و منفی تان دوست بدارید.
هر شروع، هیجانی بی نظیر به همراه دارد. سعی کنید از هیجانی که سال جدید برایتان به ارمغان می آورد، با تمام وجود لذت ببرید و انرژی لازم برای عملی کردن خواسته هایتان و اجرای تغییرات مورد نظرتان را از سال نو، بگیرید.

خانواده/ شماره ۴۸۱/ نيمه دوم اسفند ماه ۹۱/ مريم ظفرشمس پور/ صفحه ۲۱