چه کسی جانشین چاوز می شود؟

به گزارش افکارنیوز،نظرسنجی‌های اخیر در رابطه با رئیس جمهور آینده این کشور نشان می‌دهد که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور موقت ونزوئلا با اختصاص دادن ۵۳.۱% از آرا ریاست جمهوری به‌عنوان رئیس جمهور آینده این کشور بولیواری انتخاب خواهد شد.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرده است که تبلیغات انتخاباتی در ونزوئلا به‌صورت رسمی در تاریخ ۲ آوریل[۱۳ فروردین ماه] آغاز خواهد شد.

نظرسنجی‌ها که هفته گذشته توسط یکی از بانک‌های ونزوئلا انجام شده بود، نشان می‌داد که مادورو در این انتخابات ۴۹.۲% از آرا را به خود اختصاص می‌دهد.

این نظرسنجی در رابطه با انریکه کاپریلس، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا نشان داده بود که وی ۳۴.۸% از آرا را به‌دست خواهد آورد.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ۱۴ آوریل[۲۵ فروردین ماه] برگزار خواهد شد. نیکلاس مادورو و انریکه کاپریلس دو نامزد این انتخابات به‌شمار می‌روند.

نیکلاس مادورو ۵۰ساله، فعالیت سیاسی خود را از زمان نوجوانی با حمایت از جنبش انقلابی بولیواری آغاز کرد و از زمانی که راننده اتوبوس بود به‌نمایندگی از کارگران در اتحادیه صنف حمل‌ونقل در کاراکاس رسماً وارد سیاست شد. وی یکی از بنیان‌گذاران حزب سیاسی است که بعدها حزب چاوز از دل آن به‌وجود آمد.

هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا پیش از آخرین سفر خود به هاوانا از مردم کشورش خواسته بود تا در صورت برگزاری انتخابات مجدد مادورو را بهعنوان رئیس جمهور خود انتخاب کنند.