کارکنان بی. بی. سی امروز اعتصاب می کنند

به گزارش افکارنیوز،بر اساس اعلام دو اتحادیه صنفی رسانه ها در انگلیس که کارکنان ˈبی بی سیˈ را نمایندگی می کنند، این اعتصاب ۱۲ ساعته از ظهر امروز به وقت محلی(۱۶ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) آغاز می شود.


اکثر کارکنان بنگاه سخن پراکنی بریتانیا(بی بی سی) ماه گذشته به برگزاری اعتصاب عمومی رای مثبت داده بودند.


حدود ۶۱ درصد از کارکنان عضو اتحادیه ملی روزنامه نگاران(ان یو جی) و ۵۶ درصد از کارکنان عضو اتحادیه ˈبکتوˈ از برگزاری اعتصاب حمایت کرده اند.


همچنین بیش از ۸۰ درصد از کارکنان ˈبی بی سیˈ که در این دو اتحادیه صنفی عضو هستند، علاوه بر اعتصاب از دیگر روش های اعتراض صنفی نیز حمایت کرده اند.


این دو اتحادیه صنفی اعلام کردند که این اعتصاب برنامه های رادیویی، تلویزیونی و آن لاین بخش های مختلف ˈبی بی سیˈ را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


ˈبی بی سیˈ از برگزاری اعتصاب ابراز تاسف کرده و پیشاپیش از مخاطبان خود به خاطر اختلالات احتمالی در برنامه ها عذرخواهی کرده است.


اعتراض اصلی اتحادیه های صنفی به تعدیل اجباری نیرو به بهانه صرفه جویی و افزایش فشار کاری بر کارکنان ˈبی بی سیˈ می باشد.


اتحادیه ملی روزنامه نگاران(ان یو جی) و اتحادیه ˈبکتوˈ پیشتر از مدیران ˈبی بی سیˈ خواسته بودند که طرح تعدیل نیرو را به مدت شش ماه به تاخیر بیندازند تا شاید راه حلی برای این مشکل پیدا شود ولی ˈبی بی سیˈ این پیشنهاد را رد کرد.


این دو اتحادیه همچنین شکواییه ای در مورد آزار و اذیت و زورگویی علیه کارکنان ˈبی بی سیˈ را به یک کمیسیون تحقیق داخلی ارائه کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات اعضای خود شده اند.


در این شکواییه، میزان آزار و اذیت و زورگویی علیه کارکنان ˈبی بی سیˈ، تکان دهنده توصیف شده است.


ˈمیشل استانیسرتیتˈ دبیرکل اتحادیه ˈان یو جیˈ گفت: کارکنان ˈبی بی سیˈ با برنامه اعتصاب خود پیام روشنی را برای مدیران این بنگاه می فرستند تا به مشکلات ناشی از اجرای بد و غیرقابل توجیه طرح صرفه جویی و کاهش بودجه، رسیدگی کنند.


وی افزود: مایه تاسف است که مدیران ˈبی بی سیˈ یک بار دیگر تصمیم گرفتند از تعامل مناسب با کارکنان خودداری کنند و درخواست آنان را برای تعویق شش ماهه طرح تعدیل نیرو نپذیرند.


خانم استانیستریت اظهارداشت: طرح کاهش بودجه، پیشاپیش اثرات منفی خود را بر کیفیت کار ˈبی بی سیˈ گذاشته است و این اقدامات منجر به فشار کاری مضاعف و افزایش سطح استرس و اضطراب در میان کارکنان می شود.


ˈˈما می دانیم که مدیریت ˈبی بی سیˈ از طرح صرفه جویی و کاهش بودجه به عنوان ابزاری برای آزار و اذیت و زورگویی به کارمندان استفاده می کند. ˈˈ


ˈگری موریسیˈ دبیرکل اتحادیه صنفی ˈبکتوˈ نیز گفت: مدیران ˈبی بی سیˈ فکر می کنند که می توانند با تعداد نیروی کمتر همچنان برنامه های با کیفیتی را ارائه دهند، در حالی که این امکان پذیر نیست و فقط باعثآسیب دیدن کارکنان می شود.


وی افزود: واقعیت این است که افزایش حجم کار به دلیل کاهش بودجه و تعدیل نیرو، باعثتشدید آزار و اذیت و زورگویی علیه کارمندان شده است… ˈبی بی سیˈ وظیفه دارد از کارکنان خود مراقبت کند ولی متاسفانه در حال حاضر به این وظیفه خود بخوبی عمل نمی کند.


دبیرکل اتحادیه ˈبکتوˈ اظهارداشت: جای تاسف است که ما مجبوریم به منظور وادار کردن مدیران ارشد ˈبی بی سیˈ برای رسیدگی به این مسائل مهم، دست به اعتصاب بزنیم.


جمعی از کارکنان بخش خبر ˈبی بی سیˈ روز ۱۸ فوریه(۳۰ بهمن) به مدت ۲۴ ساعت دست از کار کشیدند که این اقدام باعثایجاد اختلال در بسیاری از برنامه های رادیویی و تلویزیونی شد.


بر اساس طرح تعدیل اجباری نیرو در بنگاه سخن پراکنی ˈبی بی سیˈ، بیش از دو هزار نفر باید طی پنج سال آینده اخراج شوند. اتحادیه ملی روزنامه نگاران انگلیس اعلام کرد که از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون نیز بیش از هفت هزار نفر از کارکنان ˈبی بی سیˈ تعدیل شده اند.


بر اساس اعلام اتحادیه ˈان یو جیˈ، سری جدید تعدیل نیرو، ادارات ˈبی بی سیˈ در اسکاتلند و انگلیس، سرویس جهانی و شبکه آسیایی این بنگاه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


بنگاه ˈبی بی سیˈ در راستای اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی دولت و کاهش بودجه، برنامه تعطیلی تعدادی از شبکه های رادیویی و همچنین وب سایت های بخش جهانی خود را پیگیری می کند که این برنامه در نهایت منجر به بیکاری بیش از دو هزار نفر خواهد شد.


این بنگاه در سال گذشته علاوه بر مشکلات اقتصادی و صنفی، با افشاگری های گسترده در مورد فساد اخلاقی تعدادی از مجریان سابق و فعلی خود، بویژه پرونده جنجالی ˈجیمی ساویلˈ، با یکی از بزرگترین بحران های دوران حیات خود مواجه شد و ˈجورج انتویستلˈ مدیرکل آن نیز در پاییز گذشته از سمت خود استعفا کرد.