نگرانی سازمان ملل از اخراج آوارگان سوری

به گزارشافکارنیوز،روزنامه تودی زمان ترکیه خبر داد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از گزارش‌هایی که نشان می‌دهند دولت ترکیه ۶۰۰ پناه سوری ساکن در یکی از اردوگاه‌های آوارگان این کشور را که روز گذشته با پلیس ترکیه درگیر شده بودند اخراج کرده است، عمیقاً ابراز نگرانی کرد.

روز گذشته(چهارشنبه ۷ فروردین) گزارش شد ساکنان یکی از اردوگاه‌های ترکیه که محل اسکان آوارگان سوری است در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی اقدام به اعتراض کرده‌اند. پلیس ترکیه در واکنش به تظاهرات ساکنان این اردوگاه از گاز اشک‌آور استفاده و چند نفر را مجروح کرد.

این حادثه که در اردوگاه آوارگان «سلیمان شاه» در شهر «آک‌چاکاله» صورت گرفته بود در اعتراض به آتش گرفتن یکی از چادرهای پناهندگان سوری بر اثر اتصالی برق صورت می گرفت که در خلال آن یک نفر کشته شد.

دولت ترکیه پس از رخدادهای روز گذشته اعلام کرد دست‌کم ۶۰۰ نفر از ساکنان این اردوگاه را اخراج و آنها را به سوریه مسترد می‌کند.

ملیسا فلمینگ سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل امروز (پنجنشبه ۸ فروردین) در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: آژانس پناهندگان سازمان ملل نگرانی عمیق خود را ازگزارشهای وقوع یک حادثه جدی و ادعاهای استرداد احتمالی عدهای از پناهندگان از اردوگاه آکچاکاله طی ۲۴ ساعت گذشته اعلام میکند.