تاخت و تاز سیل در سرزمین چشم بادامی‌ها

افكار نيوز - مسئولان چینی اعلام کردند، به علت سیل عظیم ناشی از باران های سیل آسا در استان لیائونینگ در شمال شرقی چین و طغیان رودخانه یالو در مرز چین و کره شمالی این افراد از مناطقی که در معرض سیل قرار داشتند، تخلیه شده اند.

به گزارش افکار به نقل از inn وزارت امور شهری چین اعلام کرد، ۱۲۷ هزار تن از ساکنان استان مرزی لیائونینگ تخلیه و به نواحی امن تر منتقل شدند.

فقط در شهر داندونگ مرز چین و کره شمالی بیش از ۹۴ هزار نفر تخلیه شده اند و شبکه های حمل و نقل، تلفن و انتقال نیرو قطع شده است.

بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در منطقه شمال شرق چین تا کنون چهار کشته بر جای گذاشته است و مقامات چینی از تخلیه بیش از۱۲۰ هزار تن از ساکنان منطقه خبر دادند.

مرکز هواشناسی ملی چین پیش بینی کرده است باران های سیل آسا به همراه توفان و بادهای شدید در برخی از قسمت های استان لیائونیگ حداقل در ۲۴ ساعت آینده ادامه خواهد داشت.

شمار تلفات رانش زمین در استان گانسو در شمال غربی چین نیز به هزار و ۴۳۴ نفر افزایش یافت و هنوز هم از سرنوشت۳۳۰ نفر خبری نیست.

آمارهای رسمی در چین نشان می دهد، حداقل هزار و ۲۵۰ نفر پس از وقوع چندین رانش زمین در دو هفته گذشته در این منطقه کوهستانی نجات یافتند.

همچنین رسانه های دولتی کره شمالی اعلام کردند، با تشدید سیل در مناطق سیل زده کره شمالی نزدیک مرز چین، نیروهای ارتش این کشور برای تخلیه هزاران نفر که در این مناطق گرفتار شده اند، عملیات امداد و نجات آغاز کرده اند.

سه بخش از شهر سینویجو که محل استقرار یک پایگاه هوایی نیروی هوایی این کشور است و سه بخش دیگر از مناطق روستایی شمال غرب کره شمالی دیروز در پی طغیان رودخانه یالو به طور کامل زیر آب رفته است.

با وقوع این سیل شدید، کیم جونگ ایل رهبر این کشور در دستوری فوری از ارتش این کشور خواست عملیات امداد و نجات را آغاز کند.

کره شمالی اعلام کرد، به علت خسارت های فراوان عملیات نجات پیشرفت کمی داشته است.

به علت سیل آمد و شد در شهر سینیویجو فلج شده است.

باران شدید موجب بالا آمدن سطح آب رودخانه یالو شده است که مرز مشترک چین و کره شمالی است.

در پی جاری شدن سیل، آب وارد منازل در دو سوی این مرز آبی شده است.

/ ب +