تصویب ۹ فقره تسهیلات مالی برای طرح‌های زیربنایی

به گزارش افکارنیوز، بهروز علیشیری گفت: هیئت مدیره صندوق اوپک برای توسعه بین المللی در یکصد و چهل و دومین جلسه که در وین - اطریش برگزار شد تعداد ۹ فقره تسهیلات مالی به نفع طرح های زیربنایی و توسعه ای در کشورهای فقیر و کم درآمد و برخی کشورهای در حال توسعه تصویب کرد که از این بین تعداد یک فقره تسهیلات مصوب به میزان ۱۰ میلیون دلار مربوط به وام تکمیلی جهت پوشش کسری منابع مالی طرح در حال اجرای احداثجاده در کشور بروندی بود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: تعداد ۸ فقره طرح زیربنایی جدید در کشورهای جیبوتی، اتیوپی، گینه، مالدیو، مراکش، موزامبیک، سنگال و نپال با ارزش کل بیش از ۵۸۱ میلیون دلار به تصویب رسید.

علیشیری خاطر نشان کرد: طرح های مزبور در حوزه های حمل و نقل و جاده، انرژی، آب و فاضلاب و آموزش تعریف شده اند و عملیات عمرانی و تأمین تجهیزات و ماشین‌آلات آنها به روش مناقصه نامحدود بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی ضمن دعوت از شركت هاي ايراني براي شركت در اين پروژه ها، بیان داشت: با توجه به اينكه امكان شركت در مناقصات طرح هاي مصوب صندوق براي تمامي شركت هاي پيمانكاري از سراسر دنيا وجود دارد، فرصت مناسبي براي پيمانكاران مجرب ايراني به منظور بررسي طرح هاي متنوع زيربنايي در كشورهاي مختلف و استفاده از آنها در قالب فرصت هاي صادرات خدمات فني و مهندسي مهيا است.