ضرورت تعامل سه قوه در تحقق حماسه اقتصادی

به گزارش افکارنیوز، ایرج ندیمی، در مورد نام‌گذاری سال ۹۲ توسط مقام معظم رهبری به عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» گفت: نام گذاری هر سال بر اساس ضرورت‌های کشور انجام می‌شود و این ضرورت‌ها در واقع بیان اولویت‌های کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه در کشور ما حکومت به صورت مردم‌سالاری دینی است، تعیین امسال به نام حماسه سیاسی به معنای حضور همه‌جانبه مردم در انتخابات و استفاده از حق طبیعی خودشان است.

وی ادامه داد: مردم باید از بین رجال سیاسی فردی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند که ضمن تبعیت از رهبری توان استفاده از امکانات کشور و تحقق اهداف و اولویت‌های کشور را داشته باشد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری اقشار مختلف در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: حضور مردم در انتخابات دستاوردهای داخلی و خارجی زیادی دارد.

ندیمی در مورد حماسه اقتصادی نیز گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند تحریم‌ها فلج‌کننده نبود، اما بی‌اثر هم نبود و آثار منفی آن در اجرای پروژه‌ها محسوس است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای دستیابی به اهداف شعار امسال نیاز به حرکت سه‌جانبه از سوی قوای سه‌گانه، بخش خصوصی و مردم هستیم.

وی اضافه کرد: انتظار از قوای سه‌گانه این است که شرایط را برای کارآفرینی، افزایش تولید و سامان دادن اشتغال مهیا کنند و بخش خصوصی نیز همه توان فنی و مالی خود را برای کمک به تولید و جایگزینی واردات به کار گیرد.

ندیمی تصریح کرد: مردم هم باید با رعایت الگوی مصرف و حمایت از کالای باکیفیت ایرانی، دولت را برای کاهش واردات غیرضروری یاری کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: کشور میتواند با استفاده از تجربه سالهای گذشته خصوصاً سال ۹۱ با سرعت بیشتر و برداشتن گامهای بلندتر به سمت ایستادگی اقتصادی پیش رود و شاهد اضمحلال دشمنان خود باشد.