به گزارش افکارنیوز، دکتر کامران دانشجو در دیدار نوروزی جمعی از مدیران وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان، اظهارکرد: تمام ارز سال ۹۱ دانشجویان بورسیه خارج از کشور پرداخت شده است، همچنین ارز شش ماهه اول سال ۱۳۹۲ این دانشجویان نیز در حال پرداخت است که در چند روز آینده در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شهریه معوقه سال ۱۳۹۱ کلیه دانشجویان بورسیه خارج از کشور که ۴۰۷ نفر بودند، پرداخت شد، افزود: تمام شهریه و مقرری دانشجویان بورسیه داخل کشور در اواخر اسفندماه سال گذشته در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

دانشجو با اشاره به پیگری‌های انجام شده برای ساماندهی مناسب اعتبارات پژوهشی در جهت رفع مشکلات کشور، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در شورای علوم، تحقیقات و فناوری برای اولین بار ردیف بودجه مستقل برای طرح‌های کلان ملی پژوهش و فناوری مصوب شورای عالی عتف در لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ ایجاد شده است.

وی افزود: ردیف بودجه مستقل برای طرح‌های کلان ملی پژوهشی در قالب اعتبارات وزارت علوم در لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ به تصویب هیات دولت رسیده و این موضوع مورد حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز است.

وزیر علوم با اشاره به مسئولیت بزرگ جامعه دانشگاهی در جهت ایجاد آگاهی و شور و نشاط در فضای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: همه مسئولین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید تلاش کنند که جامعه دانشگاهی اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان بتوانند در ایجاد فضای مشارکت حداکثری و حماسه‌ای سیاسی نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به موفقیت‌های بسیار درخشان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری در سال ۱۳۹۲، گفت: در سال گذشته رتبه علمی ایران در سطح جهان دوبار ارتقا یافته است، به گونه‌ای که اکنون در پایگاه IsI در رتبه ۱۷ تولید علم جهان و اول منطقه و در پایگاه اسکوپوس نیز در رتبه ۱۵ تولید علم جهان و اول منطقه قرار داریم.

وی افزود: این موفقیت‌ها و سرعت رشد علمی در تاریخ آموزش عالی بی نظیر است که با تلاش بسیار جدی اعضای هیات علمی و دانشجویان این مرزو بوم صورت می‌گیرد و در عین حال بیانگر پویایی و شادابی در سطح دانشگاه‌هاست.

وزیر علوم با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای ارتباط دانشگاه و صنعت و حوزه و کاربرد در سال گذشته، گفت: اقدامات انجام شده برای ارتباط دانشگاه و صنعت و حوزه کاربرد بسیار موفق بوده است و بیانگر جهتگیری صحیح دانشگاه در جهت رفع مشکلات کشور است، هرچند هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.