برگزاری نشست ضد ایرانی در باکو
گروه بین الملل:

گروهک قومگرا و تجزیه طلب باصطلاح جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی و شاخه انشعابی گروهک داک(باصطلاح کنگره آذریهای جهان) با برگزاری نشستی در باکو ضمن طرح ادعاهای تجزیه طلبانه علیه کشورمان، نشریاتی توهین آمیز را توزیع کردند.

به گزارشافکار نیوزبه نقل از آران، در این نشست که شنبه، ۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۲، در سالن دان اولدوز هتل " پارک این " باکو برگزار شد، قدرت حسنقلی اف نماینده مجلس جمهوری آذربایجان، به همراه فعالان گروهک تجزیه طلب داک(باصطلاح کنگره آذریهای جهان) و باصطلاح جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی از جمله عناصر ضد انقلاب فراری نظیر غلامرضا صبری تبریزی، سونا دانشور و تعدادی دیگر از قومگرایان فراری از ایران، فعالان برخی از احزاب نظیر مساوات و جبهه خلق، تعدادی از صاحبنظران جمهوری آذربایجان از جمله وفا قلیزاده مشاور سیاسی رئیس جمهوری سابق آذربایجان و نصیب نصیب لی سفیر اسبق جمهوری آذربایجان در تهران و گلتکین حاجی بیلی حضور داشتند.

در این نشست که با عنوان " «فردای(باصطلاح) آذربایجان جنوبی معاصر» " برگزار شد، سخنرانان با طرح ادعاهای تجزیه طلبانه علیه ایران و نام بردن از آذربایجان ایران با اصطلاح مجعول " آذربایجان جنوبی "، بر لزوم جدایی آذریهای ایران و حمایت بیشتر دولت باکو از این روند تاکید و دولت ایران را به نقض حقوق باصطلاح ۳۵ میلیون آذری ایران متهم ساختند.

دولت ایران در داخل بحران، مسایل و چشم انداز(باصطلاح) نهضت ملی آذربایجان جنوبی!، سرکوب ها علیه فعالان ملی! و خواسته های مان از(باصطلاح) آذربایجان شمالی! از جمله موضوعات سخنرانیها بود.

شایان ذکر است که علیرغم سیاست های حسن همجواری ایران، جمهوری آذربایجان طی سالهای اخیر به پایگاهی برای برگزاری نشست های گروهک های تجزیه طلب و ضد ایرانی تبدیل شده است و این گروهکها آزادانه این نشست ها را برگزار و به طرح ادعاهای واهی ارضی علیه ایران می پردازند.