به گراش افکارنیوز، خیراً شرکت Pacific Scientific در ایالت Arizona وسیله‎ای را ساخته است که به واسطه آن دیگر مجرمان یا متهمان از دست پلیس در امان نخواهند بود و در کم‎ترین زمان ممکن به دام خواهند افتاد.

با این روش، افسران پلیس دیگر نیازی به شلیک گلوله و زخمی کردن فرد خاطی نخواهند داشت و مجرم را در سلامت کامل دستگیر خواهند کرد. کافی است پلیس این وسیله مبتکرانه را در مسیر حرکت خودروی مظنون بر روی یک سرعت‎گیر قرار دهد. به محض عبور ماشین از روی این سرعت‎گیر، تور مشبک بزرگی همزمان با فرورفتن میخ‎هایی در داخل لاستیک‎های جلو به بیرون پرتاب می‎شود و با قفل شدن لاستیک‎ها، خودرو پس از طی مسافت کوتاهی متوقف می‎شود.



استفاده از این سیستم معمولاً در ایست بازرسی، عبور از مرز، و ورودی پایگاهای نظامی پیشنهاد شده است. قیمت این وسیله چیزی در حدود ۲۹,۰۰۰ دلار برآورد شده است. از آنجا که توری را فقط یک بار میتوان برای متوقف کردن یک ماشین استفاده کرد، ازاینرو برای تجدید آن رقمی بالغ بر ۳,۰۰۰ دلار باید خرج کرد. گفتنی است، جهت حفظ جان افسران پلیس، یک دستگاه کنترل از راه دور نیز برای این وسیله طراحی شده است که پلیس میتواند از دور نسبت به فعالسازی آن اقدام کند.