افكار نيوز -سيدمحمد حسيني در گفت و گو با خبرنگاران اعلام كرد: تسهيلات ۳۰ ميليون توماني خريد مسكن براي خبرنگاران با موافقت رئيس جمهور بزودي در اختيار آنها قرار ميگيرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چرایی اظهار بی اطلاعی رییس کل بانک مرکزی از تخصیص تسهیلات مسکن به خبرنگاران، اظهار داشت: رییس کل بانک مرکزی در زمان اظهار نظر اطلاعی از این تصمیم نداشت زیرا هنوز به ایشان ابلاغ نشده و در حال سپری کردن امور اداری آن هستیم.

به گفته حسینی، ‌ پس از موافقت رییس جمهور قرار بود این امر در دولت مطرح شود اما رییس جمهور معتقد است نیازی به طرح آن در دولت نیست و تکلیف این تسهیلات در شورای عالی مسکن نهایی و ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان آنکه‌ دو هزار خبرنگار مشمول این طرح براساس تقاضا و اولویت‌ها تعیین خواهند شد، ‌گفت: معتقدیم هشت هزار خبرنگاری که در زمان حاضر در کشور فعال هستند متقاضی این تسهیلات نیستند.

هدیه رییس جمهور به خبرنگاران
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همزمان با روز خبرنگار برای خبرنگاران در سطح کشور، هدیه ای از سوی رییس جمهور پیش بینی شده است.

وی با بیان آنکه اسامی هشت هزار و ۳۰۰ خبرنگار در بانک اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، ‌ گفت: با این وجود مشخصات و تعداد خبرنگاران دوباره در حال دریافت است تا در آینده با مشکلی مواحه نشویم.

به گفته حسینی، ‌ هدیه رییس جمهور به مناسبت روز خبرنگار برای افراد متاهل چهارصد هزار تومان و برای خبرنگاران مجرد ۳۰۰ هزار تومان است.

وزیر ارشاد گفت: هنوز اسامی خبرنگاران مشخص نشده و بعد از این مرحله اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.