به گزارش افکارنیوز،عباس عبدی که پیش از این رفتار رادیکال طیفی از اصلاح طلبان را زیانبار و به بن بست رسیده توصیف کرده، در مصاحبه با فرارو می گوید «اصلاح طلبان به دلیل تناقضات و تضادهایی که در ذهنیت آنها به وجود آمده فعلا قادر به معرفی فردی که نامزد ممکنی برای حضور درانتخابات باشد نیستند و یا حداقل از زمانی که بتوانند این کار را به نحو مطلوبی انجام دهند گذشته است.»

همزمان محمدرضا خباز از اعضای حزب اعتماد ملی با بیان اینکه «وقت کشی به صلاح اصلاح طلبان نیست و زمان در حال از دست رفتن است» به پایگاه اینترنتی «امید»(حامی نامزدی محمدرضا عارف) گفت: برای خود اصلاح طلبان نیز سوال است که چرا توجهی به زمانی که از دست می دهند ندارند چرا که سال ۸۴ یکبار این تجربه را داشته اند و تکرار آن عواقبی دارد.

وی با اشاره به تردید خاتمی گفت: اگر قرار باشد که آقای خاتمی پا به عرصه انتخابات نگذارد بنابراین فرصت برای کاندیداهای دیگر در حال سپری شدن است بنابراین یکی از آسیب های تعیین تکلیف نکردن کاندیدای اصلاح طلبان می تواند، عدم معرفی مناسب از سوی آنها باشد.

این نماینده دور پیشین مجلس گفت: این موضوع می شود و این آسیب های فراوانی دارد. وی ادامه داد: با اتلاف وقت از سوی اصلاح طلبان فرصت به دست رقیب برای قوی تر شدن می افتد. در این میان نیز حتی برخی اصلاح طلبان نیز که از معرفی کاندیدا از سوی جناح خود مایوس می شوند به سمت کاندیدای اصولگرایی می روند که تا حدودی به جناحشان نزدیک تر است و این خود به نوعی ریزش میان اصلاح طلبان محسوب می شود.

وی در توضیح این مطلب که چرا تاکنون اصلاح طلبان از اجماع نتیجه ای نگرفتند، گفت: آقای خاتمی در راس مجمع روحانیون است و طبق آنچه ما در جریان هستیم هنوز برای حضورشان به جمع بندی و نتیجه قطعی نرسیده اند.

در این میان در حالی که قنبری نماینده اصلاح طلب مجلس احتمال داد خاتمی تا هفته آینده نظر خود را اعلام کند، سایت بهارنیوز نوشت: خاتمی به زودی با صدور بیانیه ای به گروه های اصلاح طلب برای نامزدی پاسخ احتمالا منفی خواهد داد.

در همین حال غلامحسین کرباسچی دبیرکل کارگزاران و از مشاوران خاتمی ضمن مصاحبه با ایسنا اعلام کرد: مطمئناً کشوری که بیش از ۷۵ میلیون جمعیت دارد، اینگونه نیست که تنها یک نفر لیاقت ریاست جمهوری را در آن داشته باشد، آقای هاشمی و آقای خاتمی شخصیت های برجسته و سرمایه های ملی کشور هستند، اما کاربرد این افراد تنها نباید در حوزه اجرایی باشد، در موقعیت های غیراجرایی می توانند نقش گسترده تر و موثرتری ایفا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر مجموعه اصلاح طلبان به این نتیجه برسند که خاتمی گزینه مطلوب است، آیا از وی حمایت می کنید؟ گفت: مجموعه اصلاح طلبان به این نتیجه نمی رسند. کارگزاران هم جزئی از اصلاح طلبان است. خودشان همچنین انگیزه ای ندارند. آقای هاشمی و آقای خاتمی خود مشوق این هستند که مجموعه اصلاح طلبان شخصی را از میان خود انتخاب کند و روی آن فرد اجماع شود.
وي افزود: در گذشته نيز اگر ما از نامزدي آقاي هاشمي حمايت كرديم، نوعي عكس العمل به رفتارهاي جريانات سياسي بوده و خود آقاي هاشمي هم آن روز فرمودند اگر روي فردي لايق توافق شود ضرورتي به حضور من نيست.