اميرحسين كمالي دشت ارژنه، دانش آموخته مهندسي كامپيوتر دانشگاه شيراز در گفتوگو با ايسنا با بيان اينكه در اين سيستم، نرمافزار بررسي گوشي تلفن همراه نصب شده و يك سيستم پشتيبان نيز تحت وب در اينترنت قرار دارد، گفت: اين سيستم با حفاظت حريم شخص و اطلاعات افراد ميتواند از بسياري پيامدهاي احتمالي ناشي از دست دادن اطلاعات و سوءاستفادههاي احتمالي جلوگيري كند.

وی افزود: با نصب این سیستم بر روی گوشی تلفن همراه، در صورت سرقت و گم شدن، گوشی به صورت هوشمند، رفتار کاربر با تلفن همراه را مورد بررسی قرار می‌دهد و در هنگام فعال شدن، تمامی اطلاعات خصوصی کاربر مانند دفترچه تلفن، پیام‌های کوتاه، اطلاعات و فایل‌های خصوصی از قبیل فیلم، عکس و مستندات موجود بر روی گوشی را رمزنگاری کرده و در گام بعدی اقدام به ارسال موقعیت بر اساس الگوریتمی ابداعی و به صورت مدل هیبرید E - OTD) Enhanced dbserved Time Dffere) خواهد کرد.

کمالی تصریح کرد: چنانچه سیم کارت گوشی عوض شده و یا گوشی به رایانه وصل شود و یا با اعلام سرقت به مخابرات منجر به سوزاندن سیم کارت شود، بلافاصله سیستم به طور هوشمند متوجه به سرقت رفتن گوشی می‌شود و تمام اطلاعات را پاک یا ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: البته در مراحل استفاده از گوشی، سیستم از کاربر تایید هویت می‌کند تا هنگام استفاده از گوشی موبایل، سیستم فعال نشود. به طور کلی اگر تایید هویت گوشی به درستی انجام نشود، سیستم ضد سرقت گوشی فعال می‌شود.

برگزیده دوازدهمین جشنواره جوان خوارزمی خاطرنشان کرد: این سیستم می‌تواند تمامی فایل‌های خصوصی، دفترچه تلفن گوشی و شماره‌های ذخیره شده در سیم کارت تلفن همراه را نیز در هنگام سرقت با جزییات کامل برای صاحب اصلی تلفن ارسال کند.

وی با بیان اینکه سیستم طراحی شده برای اپراتورهای مخابراتی داخل ایران بهینه‌سازی شده است، افزود: این سیستم با شناسایی سیم کارت موجود بر روی تلفن می‌تواند تنظیمات جانبی اپراتور مربوط مانند تنظیمات GPRS را بر روی گوشی به صورت خودکار اعمال کرده و از طریق پیام کوتاه و بستر GPRS اقدام به ارسال و دریافت اطلاعات کند.

به گفته كمالي، سيستم اين قابليت را دارد كه با ارسال يك پيام كوتاه حاوي رمز خاصي به گوشي سرقت شده، فعال شده و اقدامات امنيتي را انجام دهد.