افشای راز جسد کنار جاده توسط مامور پلیس‌راه

به گزارشافکارنیوز، سرهنگ مهیار رستگار، سرپرست پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان گیلان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در اولین دقایق بامداد روز ۲۳ اسفندماه سال ۹۱ پاسگاه پلیس‌راه رشت - لاهیجان از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ از یک فقره تصادف منجر به جرح در یکی از محورهای فرعی شهرستان لاهیجان روستای لفمجان مطلع شد و کارشناس پلیس‌راه به محل حادثه اعزام شد.

رستگار افزود: مشاهده مقداری خون در سطح آسفالت و نبود خط ترمز ماشین، ماموران را برآن داشت تا برای بررسی بیشتر به بیمارستان اعزام شوند که پس از حضور ماموران در بیمارستان پزشکان عنوان کردند که مصدوم به علت شدت صدمه وارده به سر، جان خود را از دست داده است.

وی ادامه‌داد: با مرگ مصدوم که جوانی حدود ۳۵ ساله بود، پرونده وارد مرحله جدیدی شده و کارشناسان پلیس‌راه با استفاده از نظر پزشک معالج و آثار و علائم برجا مانده از مقتول با کسب نظر اولیای متوفی خواهان کالبد شکافی و بررسی دقیق‌تر توسط پزشکی‌قانونی شدند.

سرپرست پلیس‌راه گیلان افزود: اکیپ‌های عملیاتی پلیس‌راه دوباره محل حادثه را مورد بررسی دقیق قرار داده و یک تکه چوب‌دستی که بر اثر ضربه دچار شکستگی شده بود را کشف کردند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی با دادستان مستندات جمع‌آوری شده تحویل پلیس آگاهی شهرستان شد، گفت: در بررسی انجام شده روی تکه‌چوب در آزمایشگاه پلیس مشخص شد که آلت جرم و وسیله‌ای که با آن ضربه به سر مقتول وارد شده، همان چوب‌دستی کشف شده است.

رستگار ادامه‌داد: در ادامه با انجام تحقیقات وسیع پلیس آگاهی شهرستان، قاتلان مرد جوان با انجام عملیات پلیسی و تعقیب و مراقبت شناسایی و دستگیر شدند و ضمن اعتراف صریح به قتل، معترف شدند که به مشکلات و اختلافات موجود مقتول را به این جاده فرعی کشانده و در فرصت مناسب توسط تکه‌چوبی که از قبل آماده کرده بودند، ضربه‌ای محکم به سر وی وارد کرده و وی را نیمه جان در راه رها کردند.

به گفته سرپرست پلیسراه استان گیلان متهمان صحنه را جوری طراحی کرد بودند که به نظر برسد خودرو با این جوان ۳۵ ساله برخورد و باعث مصدومیت و مرگ وی شده است.