پرده‌برداری از مشکل وزنه‌برداران با باقری

به گزارشافکارنیوز،در حالی که ماه ها از بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن می‌گذرد، ملی‌پوشان المپیکی وزنه برداری به اردوهای تیم ملی دعوت نمی‌شوند که کوروش باقری سرمربی تیم ملی دلیل آن را آماده نبودن وزنه برداران عنوان می‌کند اما ظاهرا مشکل از جای دیگری است. در حالی که این مشکلات مدتی بود به گوش می‌رسید، بهداد سلیمی قوی‌ترین مرد جهان اولین وزنه‌برداری است که به سکوت چند ماهه ملی‌پوشان پایان داد.

قهرمان المپیک لندن در این باره گفت: مشکل ما دعوت شدن یا نشدن به تیم ملی نیست، بلکه صحبت اصلی ما حفظ شدن ارزش‌ها و جایگاه‌ها است.

بهداد سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: بحثاصلی من و همه ملی‌پوشان المپیکی دعوت شدن یا نشدن به تیم ملی نیست، چرا که در حال حاضر از لحاظ بدنی آمادگی حضور در اردوهای تیم ملی را نداریم و هر موقع که آماده باشیم، اعلام خواهیم کرد. بنابراین بحثنباید به این سمت برود، بلکه ما می‌خواهیم شان و شخصیتی برای ما در نظر گرفته شود چرا که برخوردها با ما با ادبیات خیلی بدی صورت می‌گیرد. بعضی ادبیات‌ها باید درست شود. البته قبل از المپیک نیز این مشکل وجود داشته و خود من به این دلیل که می خواستم به مدال طلا دست یابم دوست نداشتم هیچ چیز سد راهم شود. بنابراین به این موضوع اهمیت نمی دادم، اما پس از المپیک ادبیات و برخورد بد ادامه پیدا کرد تا جایی که دیگر نمی‌توان آن را تحمل کرد.

وی ادامه داد: واقعا نمی‌دانم دلیل این برخوردها چیست؟ با این حال ما می‌خواهیم این مشکل حل شود و باید صبر کنیم که آقای رضا زاده از ازبکستان برگردند و با ایشان صحبت کنیم و ببینیم از ما حمایت می‌کنند یا نه؟

قوی ترین مرد جهان با بیان این که اگر این مشکل ادامه یابد هر دو طرف لطمه می‌خورند، تصریح کرد: اگر مشکل ما ادامه یابد و به مسابقات جهانی اعزام نشویم مطمئنا هم ورزشکار و هم کادر فنی و فدراسیون لطمه می خورند به این دلیل که نتیجه‌ای که باید مانند سال‌های قبل بگیرند، به دست نمی آید و نتیجه‌ گرفتن در مسابقات جهانی نیز بسیار مهم است.

سلیمی درباره حضور نیافتن خود در مراسم اهدای جایزه بهترین وزنه‌بردار جهان نیز گفت: با توجه به این که مراسم در ازبکستان برگزار شد باید به همراه تیم ملی نوجوانان اعزام می شدم، اما در جریان هیچ چیز نبودم و مراسم دو شب قبل برگزار شد و آقای رضا زاده به جای من جایزه را گرفت. البته خیلی علاقه مند بودم خودم در مراسم شرکت کنم و از این بابت دلم خیلی گرفته است.

دارنده نشان طلای المپیک لندن در پایان بیان کرد: با توجه به قولی که به مردم و رهبری دادم، تا جایی که بتوانم افتخار آفرینی میکنم .تمرینهایم را به طور جدی شروع کردهام و تا چند وقت دیگر به اوج آمادگی خود میرسم و مطمئن باشید سر قول خود هستم.