به گزارش افکارنیوز، یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، به پیشروی خود در شهر حمص واقع در ۱۶۲ کیلومتری سوریه ادامه دهند و در این راستا پیشروی‌ چشمگیری را در منطقه «باب هود» شهر حمص محقق کردند.


همچنین در جریان این پیشروی‌ها ارتش سوریه چندین تونل را کشف و منهدم کردند که افراد مسلح و گروه‌های تروریستی از آن برای نقل و انتقال نیرو و کمک‌های امدادی استفاده می‌کردند.


اما گزارش شده است که افراد مسلح با شلیک چندین گلوله خمپاره روستای «ربله» را گلوله باران کردند که اکثر ساکنان آن را علوی‌های حامی نظام سوریه تشکیل می‌دهند. این حمله خمپاره‌ای تلفات جانی به دنبال نداشت و تنها خسارات مادی از خود برجای گذاشت.


همچنین در جریان درگیری یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح در ادلب، در شمال سوریه ۱۶ فرد مسلح وابسته به گروه جهادی تکفیری جبهه النصره کشته شدند که در میان آنها چندین تروریست غیر سوری شناسایی شدند که از آن جمله باید به «احمد المسماری» لیبیایی الاصل و ۲ تونسی دیگر اشاره کرد.


اما از شهر ادلب و در نقطه نظامی «دریم لند» گزارش شده است که یگان‌های امنیتی و مهندسی ارتش سوریه یک خودرو بمبگذاری شده را در این منطقه خنثی کرده و مانع از انفجار آن شدند.


منابع آگاه در این خصوص تاکید کردند که در این خودرو ۳ تن مواد منفجره جاسازی شده بود و انفجار آن ده‌ها کشته و زخمی برجای می‌گذاشت.


اما از دمشق، شبکه خبری «الاخباریه» سوریه اعلام کرد که توسط فردی که خود را «ابو محمد الجولانی» معرفی کرده و سرکرده جبهه جهادی تکفیری النصره شاخه سازمان تروریستی القاعده در سوریه به شمار می‌آید، تلفنی تهدید شده است.


خبرنگار شبکه الاخباریه سوریه در این خصوص اعلام کرد که الجولانی این شبکه را تهدید به بمبگذاری تروریستی کرده بود.


شبکه الاخباریه سوریه از جمله شبکههای خبری حامی نظام سوریه به شمار میآید.