تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

به گزارشافکارنیوز،تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز سه‌شنبه از سوی هیئت ‌رئیسه مجلس قرائت شد که به این شرح است:

قوامی نماینده اسفراین و ۷۴ نماینده مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توهین سایت مشرق ‌نیوز به فرهنگ پهلوانی مردم خراسان در مطلبی با عنوان «ابهام در چرایی توجه به یک سنت خشن فاقد محتوا از جنگ گلادیاتوری و ورزشی به اصطلاح ملی» و ضرورت عذرخواهی از مردم قهرمان خراسان تذکر دادند.

صلاحی نماینده تفرش به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تسریع در تعیین وضعیت کارمندان دانشگاه صنعتی تفرش و به وزیر ورزش و امور جوانان در خصوص تسریع در احداثسالن ورزشی در شهرستان فشک فراهان و جغتان تفرش تذکر داد.

شوهانی نماینده ایلام به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص صدور دستور رفع ممنوعیت تردد انفرادی زوار ایرانی به عتبات عالیات و به وزیر نفت در خصوص لزوم توجه به میادین مشترک نفتی و گازی در استان ایلام تذکر داد.

صامری نماینده خرمشهر به رئیس‌ جمهور در خصوص تسریع در تعیین تکلیف شهرک صنعتی شهرستان خرمشهر و به وزیر کشور در خصوص سوءمدیریت فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان خرمشهر تذکر داد.

ثروتی نماینده بجنورد به رئیس‌ جمهور در خصوص رسیدگی به اقدامات استاندار خراسان شمالی با وجود اجرای ارتقای تقسیمات کشوری شهرستان‌ها و دهستان‌های استان تذکر داد.

بیرانوند نماینده بروجرد به رئیس‌ جمهور در خصوص لزوم معرفی استاندار جدید بومی برای استان لرستان، به وزیر ارتباطات در خصوص جلوگیری از فعالیت اپراتور سوم تلفن همراه‌ و به وزیر کشور در خصوص ابطال حکم انتصاب شهردار بروجرد به دلیل نداشتن صلاحیت تذکر داد.

حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر نیرو در خصوص رعایت عدالت در شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و بلخار و به وزیر دادگستری در خصوص تسریع در راه‌اندازی اداره تعزیرات شهرستان بلخار تذکر داد.

سلیمی نماینده محلات به وزیر کشور در خصوص توضیح علت غیبت طولانی برخی مسئولان استانی در ایام عید نوروز تذکر داد.

جعفری نماینده بجنورد به رئیس‌جمهور در خصوص تسریع در استقرار شعب ادارات کل در شهرستان‌های راز و جرگلان تذکر داد.

سلیمی نماینده محلات خواستار توضیح رئیس‌جمهور در خصوص علت رسانه‌ای کردن امور داخلی وزارتخانه‌ها از جمله عزل و نصب رؤسای دانشگاه‌ها شد.

فتح‌الله حسینی نماینده قصر شیرین خواستار توضیح وزیر ارتباطات در خصوص علت اختلال در شبکه تلفن همراه شد.

سلیمی نماینده محلات به وزیر امور خارجه در خصوص علت پیگیری پرونده قتل شهروند ایرانی توسط دیپلمات سعودی و کشته شدن زائران ایران تذکر داد.

جوکار و زارع‌زاده نمایندگان یزد و مهریز به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص لزوم رعایت ضوابط در واگذاری تسهیلات به واحدهای صنعتی توسط بانک سپه تذکر دادند.

صرامی نماینده خمینی‌شهر به رئیس‌ جمهور در خصوص بررسی عملکرد و هزینه‌های عوامل سهام عدالت شهرستان خمینی‌شهر تذکر داد.

میرگلوبیات و طبیب‌زاده نوری نمایندگان ساوه و تهران خواستار توضیح وزیر بهداشت در خصوص علت ادغام دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران شدند.

بشیری و سبحانی‌نیا نمایندگان پاکدشت و نیشابور به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در تأمین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان تذکر دادند.

قاضی‌پور، جهانگیرزاده، ملکشاهی، محجوب و سبحانی‌نیا نمایندگان ارومیه، کوهدشت، تهران و نیشابور به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسریع در حل مشکلات کارخانجات و نواحی صنعتی کشور تذکر دادند.

سلطانی نماینده بروجن به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص عدم حمایت از تولیدات صنعتی داخلی و حفظ حقوق مصرفکنندگان، به وزیر نیرو در خصوص عدم رعایت قوانین و مقررات در مورد طرحهای انتقال آب بهشتآباد، به وزیر بهداشت در خصوص عدم پیشبینی و برنامهریزی در زمینه بودجه برای تأمین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان بروجن و به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص کمبود کود شیمیایی و سموم دفع آفات در استان چهارمحال و بختیاری تذکر داد.