به گزارش افکارنیوز به نقل از شبکه العالم، قدافی گفت: کسانی که در شرق کشور تشکیل شورای انتقالی را اعلام کرده اند، شماری خیانتکار هستند و خیانتکاران شناسایی و به مجازات خواهند رسید.

مردم و انقلابیون لیبی در شهر آزاد شده بنغازی شورای انتقالی تشکیل داده و در حال سازمان دهی نیروهای مردمی برای آزاد سازی بخشی هایی هستند که هنوز در دست نیروهای قذافی است.

قذافی شورای انتقالی را متهم کرد که برای تحویل بنغازی به انگلیسی ها تلاش می کند.

دیکتاتور لیبی در سخنرانی خود بین گروهی از جوانان قبیله الزنتان خاطرنشان کرد: گروه محدودی از افغانستان والجزایر و مصر به لیبی آمده اند و در پس پرده حوادثو رویدادهای این کشور قرار دارند، و کشور ما از خارج هدف قرار گرفته است.

وی با تکرار این ادعا که مردم لیبی او را دوست دارند و از وی حمایت می کنند؛ افزود: غرب باید همانند افغانستان وسایر مناطق به ما برای مقابله با شورشیان کمک کند.

قذافی گفت: کشورهای استعماری از وضعیت لیبی برای بزرگنمایی حوادثسوء استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: مطامع استعماری برای تبدیل لیبی به مستعمره انگلیس یا آمریکا وجود دارد، و نقشه ای غربی در صدد بازگرداندن لیبی به دهها سال عقب است.

قذافی گفت: دسیسه ای برای به بندگی کشیدن ملت لیبی و چپاول ثروت های آنها و سلطه بر نفت لیبی وجود دارد.

مذاکراه ای با انقلابیون در کار نیست

با وجود انتشار خبر اعزام نماینده ای از سوی دیکتاتور لیبی به بنغازی برای وساطت و مذاکره با شورای انتقالی برای پذیرش درخواست کناره گیری وی از قدرت به شرط صرف نظر از پیگرد قضایی قذافی؛ اما وی این سخنرانی مردم و انقلابیون را تروریست خواند و هرگونه مذاکره با آنها را رد کرد.

قذافی رسانه های عربی را به خیانت و مزدوری برای استکبار متهم کرد و گفت: کشورهای اروپایی بر نفت مردم منطقه خلیج فارس وعراق مسلط شده اند.

قذافی افزود: چشم حسد به ثروت و وسعت کشور ما دوخته اند.

وی با این ادعا که توطئه ای برای خدشه وارد کردن به لیبی وتاریخ جهادی این کشور وجود دارد، گفت:آمریکا و انگلیس و فرانسه با کمک خیانتکاران می خواهند بر منابع نفتی لیبی مسلط شوند.