ایرنا:روزنامه مصری الیوم السابع سندی بسیار محرمانه را منتشرکرد که طی آن 'مها عبدالفتاح' یکی از همسران سابق مفتی مصر که نوه شیخ شلتوت است در دیدار با مسئولان امنیتی، روابط متعدد و مخفیانه علی جمعه با زنان را افشا کرده است.
این زن به مقامات امنیتی گفته که در سال ۲۰۰۳ به دلیل شرایط روحی بسیار نامساعد که بدنبال طلاق از همسر دومش و فوت برادرش برایش ایجاد شده بود به مفتی مصر که خانواده اش روابط قدیمی و محکمی با خانواده آنها دارد رجوع کرد.
بر اساس گزارش دستگاه امنیتی مصر، پس از این دیدار، ' مها عبدالفتاح ' در منزل خود در ' گاردن سیتی ' با حضور دایی وعموی خود به عنوان شاهد و بدون ارائه برگه طلاقنامه خود به عاقد، به همسری مفتی مصر درآمده است.
در این سند بسیار محرمانه آمده است: پس از درخواستهای مکرر این زن برای دادن سند ازدواج به وی، مفتی مصر سندی که امضا و تاریخ عقد در آن تغییر یافته بود به وی داد ومدعی شد که این تغییرات به دلیل شرایط اجتماعی ومنصب کنونی خودش بوده است.
نوه شیخ شلتوت به مسئولان امنیتی گفت که در طول مدت ازدواج با مفتی مصر دریافته است که وی با ۱۰ زن دیگر رابطه دارد.
مها عبدالفتاح حاضر نشد به این ۱۰ ازدواج اشاره ای کند و همچنین اعلام کرد که در هیچ یک از مسافرتهای خارجی مفتی مصر را همراهی نکرده است.
به گفته این زن، هنگامی که همسر اول مفتی مصر در یک تماس تلفنی وی را به داشتن ارتباط نامشروع با مفتی متهم کرد او به رابطه خود با جمعه پایان داد.
علاوه بر این، اختلافات خانوادگی ایجاد شده برای مها وذابتلای مفتی مصر به یک بیماری صعب العلاج واگیر دار از دلایلی بود که موجب طلاق آن دو در سال ۲۰۰۴ شد.
در سند مذکور آمده است که بر اساس آمار ثبت احوال کشور مصر، سه همسر رسمی به نام مفتی مصر ثبت شده که هیچ یک را طلاق نداده است.
این همسران عبارتند از عفاف علی عبد إسماعیل تاریخ عقد در سال ۱۹۷۴، هدی عبدالرحمن محمد البدری در سال ۱۹۹۶ و جمیله عید رابح محمد در سال ۱۹۹۹.
بر اساس سند مذکور، مها نوه شیخ شلتوت با مراجعه به ' احمد نظیف ' نخست وزیر رژیم مبارک تمامی جزئیات امر را برای وی فاش کرده واز او خواسته بود بدون افشا کردن موضوع به طور رسمی در این زمینه اقدام نماید.
گفتنی است در مذهب اهل سنت ازدواج موقت مورد تایید نیست ومرد تنها می تواند همزمان تا ۴ همسر دائم و رسمی داشته باشد.