بهروز مرادي در خصوص آخرين تصميمات و اقدامات سازمان هدفمندسازي يارانهها در سال جاري و آينده اظهار داشت: در سال جاري دو مرحله يارانه به حساب سرپرستان خانوار واريز شده است كه اين روند در سال آينده ادامه خواهد داشت.

به گزارش فارس، وی تصریح کرد: هم‌اکنون سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به بیش از ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر یارانه پرداخت می‌کند که این کار براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته هر دو ماه انجام می‌شود.

مرادی در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی هستند که متقاضی یارانه هستند و ثبت‌نام هم کرده باشند ولی یارانه به حساب‌شان واریز نشده باشد، گفت: صراحتاً اعلام می‌کنم که در کشور فردی وجود ندارد که فرم اطلاعات اقتصادی خانوار پر کرده باشد و شماره حساب هم به سازمان هدفمندی سازی یارانه داده باشد ولی یارانه دریافت نکرده باشد.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها افزود: نکته‌ای که قابل تأمل بوده این است که شاید خانواده‌هایی به عنوان مثال ۴ یا ۵ نفره باشند و متقاضی یارانه ها هم هستند ولی یک نفر کمتر یارانه گرفته باشند که این موضوع نیز بزودی برطرف خواهد شد.

* برخی از خانواده ها یارانه‌های خود را عودت داده‌اند
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دو مرحله یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است، برخی از خانواده‌ها با مراجعه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها یا از طریق پیامک خواهان عودت دادن مبلغ یارانه‌ها به دولت و استفاده بیشتر خانواده‌های نیازمند از آن هستند که هم‌اکنون این خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به تمامی بانک‌های سراسر کشور و حساب جاری ۰۱۰۹۲۰۰۹۲۰۰۰۶ بانک ملی مبلغ یارانه خود را جهت استفاده بیشتر خانوده های نیازمند عودت بدهند.

مرادی با اشاره به اینکه مبنای پرداختی یارانه‌ها در سال آتی همانند امسال هر دو ماه ۸۹ هزار تومان برای هر نفر خواهد بود، افزود: هیچ تغییری در نحوه پرداختی‌ یارانه‌ها وجود ندارد ضمن اینکه اخباری هم که در برخی از سایت‌ها عنوان شده است مبنی بر اینکه یارانه‌ها کاهش می‌یابد، کذب است.

* ۸۰ درصد از مردم تهران کمتر از ۲۷ هزار تومان ماهیانه برای گاز می پردارند
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در پاسخ به این پرسش که برخی از خانواده‌های تهرانی از افزایش قبوض گاز خود گلایه‌مند هستند، اظهار داشت: چند نکته در این خصوص وجود دارد که نیاز به توجه بیشتر است چرا که هم‌اکنون ۸۰ درصد از مردم استان تهران کمتر از ۵۰۰ متر مکعب گاز مصرف می‌کنند و در واقع هر ماه حداقل ۲۷ هزار تومان برای گاز پرداخت می‌کنند ضمن اینکه بنده منکر این هم نمی‌شوم که شاید مشکلاتی در خصوص قرائت کنتور از سوی شرکت گاز صورت گرفته باشد که این موضوع نیز جای رسیدگی دارد.

وی اجرا و شروع قانون هدفمند سازی یارانه‌ها را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: خوشبختانه تمامی دستگاه‌ها، مردم و دولت در اجرای این قانون با هم همکاری کردند و هم‌اکنون شاهد آرامش کامل در بخش‌های مختلف اقتصادی هستیم.

مرادی به رقابت در بنگاه‌های اقتصادی همزمان با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون شاهد این رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی در داخل و خارج از کشور هستیم چرا که بنگاه‌هایی می‌توانند در این بین موفق‌تر باشند که بتوانند بیشترین بازدهی را داشته باشند.

*تصمیمی مبنی بر اجرای مرحله دوم قانون یارانه‌ها نگرفته شده است
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با اشاره به اینکه هنوز در خصوص طبقه‌بندی و دهک‌بندی خانواده‌ها در خصوص واریز یارانه‌ها تصمیمی از سوی ستاد نگرفته شده است، بیان داشت: این در حالی است که ستاد هدفمند سازی یارانه‌ها در خصوص اینکه آیا مرحله دوم قانون را در سال ۹۰ شروع کند، تصمیمی نگرفته است.

وی در خصوص تحریم‌هایی که از سوی غربی‌ها به کشور ما شده است، گفت: اصلا این موضوع مهم نیست چرا که اصل فشار آنها در پاییز امسال و همزمان با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بود که به حمدالله نتوانستند خدشه‌ای در اجرای آن وارد کنند.

مرادی در پاسخ به این پرسش که آیا برای واریز مستمری مددجویان امداد با سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها صحبتی شده است، ‌ گفت: علاوه بر اینکه در این خصوص جلسه‌ای هم نداشته‌ایم چرا که واریز مستمری به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارتباطی ندارد.

مديرعامل سازمان هدفمند سازي يارانهها در پايان خاطرنشان كرد: ۵۰ درصد از اعتبار در نظر گرفته شده در قانون هدفمند سازي يارانهها كه حداقل ۲۸ هزار ميليارد تومان است به مردم داده ميشود ضمن اينكه ۳۰ درصد در حوزه خدمات و زيرساختها، ۲۰ درصد هم به دولت داده ميشود كه البته طبق قانون ۱۰ درصد از اين اعتبارات ميتواند به نسبت تغيير كند.