روز خشم مردم، آل سعود را به وحشت انداخت

به گزارش افکارنیوز به نقل ازشبکه العالم، جوانان مناطق مختلف الشرقیه در دیدار با "محمد بن فهد بن عبدالعزیز" امیر این منطقه و معاون او "جلوی بن عبدالعزیز"، مهمترین مسائل مورد نظر مردم این منطقه از جمله آزادی بازداشت شدگان فراموش شده، تبعیضها و حمله به همسران بازداشت شدگان را مطرح کردند.

امیرمنطقه الشرقیه در این نشست در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره حمله به همسران بازداشت شدگان موسوم به فراموش شده، اظهار داشت که بارها تاکید کرده که چنین شیوه ای غیرقابل قبول است.

امیر منطقه الشرقیه در این نشست مدعی شد اجازه ضرب و شتم مردان داده نمی شود، چه برسد به زنان!!

این عضو خانواده آل سعود بدون اشاره به اجحافاتی که به مردم محروم این منطقه می‌رود، اطلاع رسانی صحیح در مورد سرکوب شدید مردم را زیر سوال برد و با اشاره به بحران‌های کنونی عربستان گفت: مطالب منتشر شده در برخی رسانه های منطقه القطیف و شبکه خبری العالم درباره ضرب و شتم زنانی که برای درخواست آزادی ۹ بازداشت شده سیاسی جلوی کاخ امیر الشرقیه آمده بودند، ناراحت کننده است و ما آن را محکوم می کنیم.

امیرمنطقه الشرقیه با ادعای اینکه این که هیچ دستوری برای ضرب و شتم این زنان نداده، اظهار داشت که ارتباطی با این موضوع نداشته و با هیچکدام از این افردا دیدار نکرده است.

گفتنی است که فعالان عربستانی در منطقه الشرقیه، دوشنبه گذشته در بیانیه ای توهین به خانواده ها و زنان بازداشت شدگان و مورد ضرب و شتم آنها را محکوم کردند. این زنان، اعضای خانواده ۹ نفری بودند که از سال ۱۹۹۶ به اتهام دست داشتن در انفجارهای شهر الخبر بازداشت شده، و هنوز محاکمه نشده اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش سال ۲۰۰۸ اعلام کرده است که مقامات عربستان به این ۹ زندانی اتهامی نسبت نداده و آنها را محاکمه نکرده اند.

گروه ۱۲ نفری جوانان منطقه الشرقیه در فرصتی که برای ابراز نظراتشان به آنها داده شد، بر وجود خفقان سیاسی در این کشور تاکید کردند؛ آنان مهمترین نشانه آن را ۹ زندانی سیاسی عنوان کردند، که به بازداشت شدگان فراموش شده معروف شده اند.

امیر منطقه الشرقیه بدون پاسخ به درخواست‌های جوانان برای آزادی زندانیان دربند فراموش شده؛ با درخواست از جوانان قطیف برای دوری گزیدن از اعتراض و تظاهرات، گفت: وزارت کشور مجوز تظاهرات را نداده است. وی در ادامه، همزمانیِ این اعتراض‌ها با بازگشت پادشاه عربستان را محکوم کرد.

این گروه از جوانان نیز صراحتا در پاسخ گفتند که این تظاهرات و تجمع های اعتراض آمیز در واقع انعکاس شور و خروش انقلاب‌های عربی در تحقق مطالبات، از طریق آمدن به خیابان‌ها است.

آنها همچنین تاکید کردند که با انتشار شایعه‌هایی درباره احتمال آزاد شدن این ۹ نفر پس از بازگشت پادشاه، مردم قطیف در انتظار آزادی هرچه سریع‌تر آنان هستند.

این جوانان همچنین به پرونده ضرب و شتم گروهی از زنان در برابر کاخ امیر الشرقیه در اوایل هفته جاری اشاره کردند و خواهان تضیمن کرامت شهروندانی شدند که مورد تعدی قرار گرفتند.

شرکت کنندگان در این دیدار همچنین به صورت اجمالی به دغدغه های اهالی منطقه الشرقیه از جمله تبعیض در زمینه اشغال، مسائل نظامی، سیاسی و بهداشتی پرداختند.

به نظر می‌رسد عدم پاسخگویی صحیح این شاهزاده سعودی به خواست‌های جوانان عربستانی، آنها را برای بهتر برگزار کردن راهپمایی روز خشم مصمم‌تر می‌کند.

گفتنی است خاندان آل سعود برای کنترل هر چه بیشتر کشور، آن را به مناطق مختلف در قالب استان تقسیم کرده و در راس هر منطقه یکی از فرزندان یا نوادگان عبدلعزیز بن سعود را حاکم کردهاند. شهروندان عربستانی در میان هزاران شاهزاده وابسته به خاندان آل سعود هیچ وقت شانس و فرصت رسیدن به مقامات عالیه کشوری را نداشته و ندارند.