آمریکا " دست از پا درازتر " در تحریم ایران

افکار نیوز - دولت آمریکا اعلام کرده که با مقام‌های هشت کشور از جمله شماری از همسایگان ایران برای اجرای تحریم ها علیه تهران گفتگو کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل " افکار "، وزارت خزانه داری آمریکا جمعه(۲۰ اوت) تایید کرد که استوارت لیوی، مقام ارشد این وزارتخانه در امور تروریسم و اطلاعات مالی، با مقام های برزیل، اکوادور، ژاپن، لبنان، کره جنوبی، بحرین، امارات متحده عربی و ترکیه برای اجرای تحریم ها ملاقات کرده است.

استوارت لیوی گفته است: " هم زمان با افزایش فشارهای بین المللی و انزوای اقتصادی ایران، این کشور تلاش خواهد کرد که از راه های تازه به نظام مالی بین المللی دسترسی پیدا کند. "

او می گوید که طی سه هفته گذشته، در دیدارهایی فشرده با مقام های کشورهای یادشده جزئیات تحریم هایی که کنگره آمریکا در ماه ژوئن علیه ایران وضع کرد را به اطلاع آنان رسانده و خواهان اجرای کامل مجازات های مندرج در چهارمین قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه ایران شده است.

ایران تحریم های بین المللی را که هدفش تغییر موضع اتمی این کشور اعلام شده است، بی فایده می داند.

گفته میشود: مقام های دولت ترکیه به نمایندگان آمریکا گفته اند که خود را موظف به اجرای تحریمی به غیر از تحریم های شورای امنیت، نمی دانند.

مجازات های کنگره ایالات متحده به ویژه صنایع نفت و گاز ایران و شرکت های تامین کننده بنزین یا گازوئیل ایران را هدف قرار می دهد.

تانر ییلدیز، وزیر انرژی دولت ترکیه، چهارشنبه(۱۱ اوت) به خبرگزاری رویترز گفته بود که دولت ترکیه از فروش بنزین به ایران حمایت می کند.

وزارت خزانه داری آمریکا جمعه گذشته به شرکت ها، بانک ها و موسسه های مالی خارجی هشدار داد که در صورت نقض این تحریم ها، حق دسترسی به نظام بانکی ایالات متحده را نخواهند داشت یا دسترسی آنان به شدت محدود خواهد شد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه جمعه به نقل از منابع دیپلماتیک خود نوشت که هیات آمریکایی " دست خالی " ترکیه را ترک کرد.


/ ب +