تکذیب خبر استعفای اخضر الابراهیمی

به گزارش افکارنیوز، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس روز شنبه با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار و با وی در خصوص اوضاع سوریه گفت وگو کرد.

در بیانیه صادر شده از سوی دفتر نخست وزیری انگلیس آمده است که دو طرف در این دیدار نسبت به اوضاع فاجعه آمیز سوریه و خشونتها در این کشور ابراز نگرانی کردند.

همچنین در بیانیه مذکور تاکید شده که کامرون و مرکل در خصوص همکاری برای اعمال فشار بیشتر علیه نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و نیز تقویت و حمایت بیشتر از مخالفان " میانه‌ رو " سوریه توافق کردند.

پیشتر نیز آلمان و انگلیس بر لزوم حمایت از مخالفان سوریه و انجام تغییرات سیاسی در آینده این کشور بدون حضور بشار اسد تاکید کرده بودند.

از سوی دیگر اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اخبار منتشر شده مبنی بر استعفای اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه از سمتش را تکذیب کرد.

یک منبع آگاه در دبیرخانه این اتحادیه که خواست نامش فاش نشود گفت: اخبار استعفای الابراهیمی در حقیقت نوعی تلاش برای شایعه پراکنی و ایجاد جنجال مطبوعاتی است.

وی افزود: اگر الابراهیمی تمایلی به استعفا داشته باشد این استعفا تا پیش از نشست نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در نیویورک صورت نخواهد گرفت.

همچنین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که الابراهیمی گزارش خود در خصوص سوریه را نیز روز جمعه آتی به اعضای شورای امنیت تقدیم می کند.

از سوی دیگر رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مقامات این رژیم شکایت رسمی را علیه سوریه به سازمان ملل تقدیم کرده‌اند.

در بیانیه صادر شده از سوی ارتش این رژیم آمده است: گشتیهای نظامی اسرائیل هدف حملات توپخانه‌ای از سوی نیروهای سوریه در منطقه جولان قرار گرفته‌اند که این مساله باعثوارد آمدن خساراتی به خودروهای ارتش اسرائیل شد.

پیشتر نیز بنی گانتس، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل دستورات جدیدی را به ارتش اسرائیل مبنی بر پاسخ " فوری و کوبنده " به حملات سوریه صادر کرده بود.

همچنین جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به مساله تحقیقات در خصوص استفاده احتمالی از سلاح شیمیایی در سوریه اعلام کرد: ممانعت دمشق از موافقت با آغاز تحقیقات در سوریه نشان دهنده عدم جدیت مقامات سوری در درخواستش برای انجام این تحقیقات است.

وی گفت: ما از تحقیقاتی که به رهبری سازمان ملل در خصوص استفاده احتمالی از سلاح شیمیایی در سوریه انجام خواهد شد حمایت کرده و می کنیم اما حقیقت این است که نظام اسد تاکنون با آغاز این تحقیقات مخالفت کرده و این مساله نشان دهنده عدم جدیت سوریه در درخواست انجام تحقیقات است چرا که اگر نظام اسد واقعا به انجام این تحقیقات تمایل داشت در برابر آن مانع تراشی نمی کرد.

پیشتر سازمان ملل از نظام سوریه خواسته بود با انجام تحقیقات در سراسر این کشور در خصوص احتمال استفاده از سلاحهای شیمیایی موافقت کند که این درخواست با مخالفت نظام سوریه رو به رو شد.