تاکید صالحی بر نقش ایران در کمک به سازمان ملل برای حل مسائل منطقه

به گزارشافکارنیوز، گری لوئیس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد و رئیس جدید دفتر برنامه عمران این سازمان در تهران در دیدار با علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان معرفی نامه خود را تقدیم کرد.

صالحی در این دیدار ضمن خوش آمد گویی به هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد به سابقه تعامل و هماهنگی و همکاری خوب بین کشورمان در حوزه های مختلف با سازمان ملل متحد اشاره کرد و آمادگی کشورمان را جهت تداوم و توسعه همکاری با نمایندگان سازمان ملل متحد در ایران در انجام وظایف خود مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تشریح فعالیتها و تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق برنامه های عمرانی سازمان ملل متحد در منطقه تاکید کرد: تعامل و همکاری جمهوری اسلامی بعنوان عضو فعال سازمان ملل و بدلیل اهمیت و حساسیت تحولات در منطقه همواره مورد توجه ایران بوده و ایران همیشه نقش موثری در کمک به سازمان ملل برای حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه و انجام وظایف خطیر خود داشته است.

گری لوئیس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد و رئیس دفتر جدید برنامه عمران این سازمان نیز در این دیدار، ضمن ادای احترام به فرهنگ و تمدن ایران و اشاره به نقش و جایگاه مهم کشورمان در منطقه، از فعالیت ها و پیشرفت های ایران در حوزه های مختلف عمرانی و توسعه ای تمجید کرد و از روند همکاری های ایران با این سازمان به خصوص طرح های دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد نیز تقدیر و تشکر کرد و خواستار تداوم این همکاریها در عرصه های بهداشتی و درمانی، آموزشی محیط زیست و دیگر زمینه ها شد.

وی همچنین از وقوع زلزله اخیر در استان بوشهر ابراز تاسف کرد و همدردی خود و دبیرکل سازمان ملل متحد را به دولت و مردم ایران به خصوص خانواده قربانیان این حادثه ابراز داشت.