بی‌احترامی رئیس باشگاه الهلال نسبت به مراسم مذهبی در ایران

به گزارش افکارنیوز، عبدالرحمن بن مساعد که ادعاهایش در مورد میزبانی ایران حتی در عربستان با تردید رسانه‌های آن کشور روبرو شده در گفت و گو با شبکه العربیه رو به دروغ و توهین آورده و سعی کرده همزمانی برگزاری دیدار برگشت استقلال و الهلال با ایام عزاداری فاطمیه را دستاویزی برای ایراد اتهام قرار دهد.

رئیس باشگاه الهلال در این گفت و گو مدعی شده است: وقتی به ورزشگاه رسیدیم، ایرانی‌ها با سنگ پرانی و پرتاب ترقه‌های آتش زا از ما استقبال کردند و مراسم مذهبی در ورزشگاه به راه انداخته بودند. آنها با توهین و فحاشی به بازیکنان بطور همزمان شعار فرقه گرایانه سر می دادند. در واقع نمی‌دانستیم آیا به ورزشگاه آمده‌ایم یا به حسینیه.

او در مصاحبه با بتال القوس مجری برنامه «در دروازه» که از تلویزیون العربیه پخش می شود گفت: از باشگاه های سعودی و عربی می‌خواهم که برای رساندن پیام‌مان به کنفدراسیون فوتبال آسیا با ما همصدا شوند تا بتوانیم بازی‌هایمان با تیم‌های ایرانی را به زمینی بی‌طرف منتقل کرده یا اینکه تیم ورزشی ایران را در مصاف تیم های شرق آسیا قرار دهند. در این صورت ایرانی‌ها مقابل تیم‌های ژاپنی و کره‌ای دیگر شعارهای مذهبی و فرقه‌ای سر نخواهند داد. ما به منظور انجام دادن بازی فوتبال به ایران می رویم، اما متاسفانه با مسائل دیگری مواجه می شویم. این برخوردها تاکنون متوقف نشده است. فکر کنم کنفدراسیون فوتبال آسیا ما را به یک شیب لغزنده و خطرناک هدایت می کند.

عبدالرحمن بن مساعد اظهار داشت: برخوردهای تحریک آمیز ایرانی ها حتی پس از ورود به هتل نیز ادامه داشت و هنگامی که ما به هتل رسیدیم سیستم تهویه اتاق هایمان از کار افتاده بود. همچنین ۱۱ نفر از بازیکنان ما پس از خوردن غذای هتل دچار ناراحتی معده و درد شدید شدند.

وی گفت: ما از سکوت کنفدراسیون فوتبال آسیا در برابر برخوردهای تحریک آمیز ایران در شگفتیم که چرا تاکنون هیچ موضعی در برابر این برخوردهای ناشایست اتخاذ نکرده است. آنچه برای تیم الهلال در تهران اتفاق افتاد بسیار خطرناک بود، ما همیشه با محبت و مهربانی از ایرانی ها استقبال کرده‌ایم اما متاسفانه آنها همیشه برخلاف ما عمل کرده‌اند.

رئیس باشگاه الهلال درباره انتقاد ایرانی‌ها از تاخیر تیم اعزامی آنها در فرودگاه ریاض گفت: می دانید که قانون کنفدراسیون اجازه نمی‌دهد بیش از ۴۰ نفر برای بازی عازم کشور میهمان شوند، اما ایرانی ها ۸۰ نفر را اعزام کرده بودند واین تنها دلیل تاخیر آنها در فرودگاه بود با این حال ما به نحو احسن از آنها پذیرایی کردیم، اما در مقابل وقتی تیم ما به تهران رسید با اینکه تعدادمان کمتر از ۴۰ نفر بود هنگامی که آب معدنی طلب کردیم به ما ندادند و در جواب گفتند می توانید از سردکننده‌های معمولی آب بخورید، همچنین ما را به سالنی نامناسب هدایت کردند که در آن با مشکل کمبود صندلی مواجه شدیم، به همین دلیل بیشتر بازیکنان روی زمین نشستند.

بن مساعد مدعی شده است: در چنین شرایطی این سفارت سعودی بود که به کمک ما شتافت. در واقع اگر سفارت عربستان سعودی در تهران با امکانات لازم به کمک ما نمی آمد سفر ورزشی ما به دوزخ تبدیل می شد. سفر به ایران بسیار خسته کننده است و شعارها این بار نه تنها از مرز شعارهای فرقه گرایانه گذشت بلکه به شعار سیاسی و توهین به رهبران کشورهای عربی هم رسید.

وی ادامه داد: مسئله را با فیفا مطرح خواهیم کرد، چرا که ما برای بازی فوتبال می رویم نه برای جنگ و بحثمذهبی یا فرقه‌ای. باشگاه الهلال چهارشنبه گذشته و یک روز پس از بازی با استقلال تهران، شکایت رسمی خود نسبت به نوع میزبانی از این تیم در تهران را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد. عکس‌ها و تصاویری که از وضعیت ورزشگاه آزادی، پیش و پس از بازی و نیز در جریان آن تهیه شده به این شکایت ضمیمه شده است. ما شاکی هستیم که در طول حضورمان در تهران، شعارهای غیرورزشی به قصد آزار و اذیت بازیکنان و مجموعه الهلال مطرح شده است.

به گزارش تسنیم، تناقض و ادعاهای واهی رئیس الهلال در این گفت و گو نیز به چشم میخورد. الهلالیها پیش از این ادعا کرده بودند عبدالله زوری بازیکن این تیم دچار مسمومیت شده که اکنون به یکباره این تعداد به ۱۱ بازیکن افزایش یافته است. ضمن آنکه او مراسم عزاداری ایام فاطمیه و شعار خلیج فارس را به شعارهای مذهبی و سیاسی و توهین به رهبران عربی تفسیر کرده تا میزان صداقت در گفتههایش مشخص شود.