همدستی جریان انحرافی و دوم‌خرداد در انتخابات

به گزارش افکارنیوز، علیرضا زاکانی ظهر امروز در همایش سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که در پنجمین روز خود در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح‌گری باید در حوزه دولت به درستی صورت گیرد.

وی افزود: تاکید ویژه‌ای بر مشارکت حلقه نخبگانی و همچنین وجود نگاه سیستمی در اداره کشور دارم.

زاکانی با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت با پول مشکل جامعه را حل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: باید تحول را ایجاد کرده و رفتن در این مسیر، فرصت‌سوزی محض است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان و دولت به نوعی به دنبال بزرگ نمایی هستند و این درحالی است که در لایه‌های پایین انحراف و دوم خرداد شاهد همدستی و همبستگی آنان هستیم.

وی یادآور شد: دعوای زرگری این دو گروه در برابر عموم پسندیده نیست و نباید فریب بخوریم.

زاکانی با اشاره به اینکه هدفمندی یارانه‌ها سیاست اصلاحی بسیار دقیق در کشور است، اذعان داشت: هدفمندی یارانه‌ها در نفس کار مطلوبی بوده اما مشکل مهم شیوه غلط در اجرای آن است.

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد از یارانه‌ها باید به بخش تولید اختصاص داده می‌شد و این درحالی است که پول سریع در جامعه و آنهم از نوع ۱۰۰ درصد در میان مردم توزیع شد.

زاکانی افزود: باید هدفمندی یارانه‌ها تداوم یابد اما بر اساس شرایط و تحول و ایجاد مسیر صحیح؛ در برخی قسمت‌ها خدمت عمومی و در برخی قسمت‌ها خدمات خاص و همچنین در دهک‌های پایین جامعه، پول نقد توزیع شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی از طراحی برنامه هفت‌ساله خود برای مدیریت صحیح هدفمندی یارانه‌ها یادکرد و گفت: باید بدانیم در حال حاضر تحریم معضل حداقلی اقتصاد کشور است.

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها سهم حداکثری در التهابات اقتصادی نداشته و با نگاهی دقیق پی‌می‌بریم که بی تدبیری و نبود تفاهم و همدلی و مهم‌تر از همه راه‌اندازی مانور تجملات در کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی سبب بروز و ظهور مشکلات حاد اقتصادی شده است.

زاکانی اظهارداشت: سهم خواهی برای بخش تولید نداشته‌ایم، زیرساخت‌های مناسب نداشته‌ایم، و همچنین نظارت ضعیف سبب بروز و ظهور این مشکلات شده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با ابراز نارضایتی از غرض‌ورزی‌هایی در حوزه اقتصاد اذعان داشت: متاسفانه برخی درآمدها به دلیل بی‌تدبیری و سوء مدیریت و ضعف در نظارت نامشخص بوده و درآمدهای گمرکی در زمره مهمترین آنها است.

وی با بیان اینکه اعلام کاندیداتوری خود را به تاخیر انداخته گفت: ۴ دلیل برای تاخیر در اعلام کاندیداتوری خود در عرصه انتخابات ریاست جمهوری داشته‌ام که مهمترین آن این است که ممکن است فردی کارآمدتر و قوی‌تر از من وارد این عرصه شود و این خودخواهی است که من در این عرصه حاضر شوم.

زاکانی تاکید کرد: در حال حاضر شرایط را میسنجم و باید به نوعی در عرصه انتخابات حضور یابم که توانایی برآورده ساختن اقتضاعات انقلاب و حضور شفاف در این عرصه را داشته باشم؛ همچنین به دنبال حجت برای حضور در این عرصه هستم.