اختلافات مادورو و کاپریلس درباره نتایج

به گزارش افکارنیوز، پایگاه اینترنتی الجزیره با اشاره به افزایش تدابیر امنیتی در ونزوئلا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این انتخابات را مهم ارزیابی کرد و گزارش داد که در این انتخابات رهبر آینده این کشور پس از مرگ هوگو چاوز انتخاب می شود.

در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا و پیش از آغاز رقابت " نیکلاس مادورو " و " انریکه کاپریلس "، خیابانهای شهر کاراکاس مملو از جمعیت سربازان و پلیس شده است.

مادورو رئیس جمهوری موقت ونزوئلا در نشستی با مقامات خارجی اعلام کرد که نتایج انتخابات هر چه را که باشد می پذیرد و اعتراض نمی کند.

وی افزود: صلح و احترام به دموکراسی و ارزشهای هوگو چاوز آن چیزی است که مردم ونزوئلا می خواهند و باید رعایت شود.

این درحالیست که انریکه کاپریلس در گفتگو با الجزیره اعلام کرد این رقابت انتخاباتی منصفانه نیست. نامزد دولت از هواپیمای ریاست جمهوری، ارتش و تمام وزرا برای پیروزی در انتخابات استفاده کرده است.

وی افزود: شرکت ملی نفت ونزوئلا هزینه تبلیغات انتخاباتی نیکلاس مادورو را پرداخت کرده و رسانه های دولتی نیز از وی حمایت می کنند که این موضوع خلاف قانون اساسی است.

این دومین بار در کمتر از یک سال گذشته است که کاپریلس در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند. در اکتبر ۲۰۱۲ کاپریلس از چاوز شکست خورد و این بار پس از مرگ هوگو در ۵ مارس پیش از آنکه سوگند یاد کند، به مصاف مادورو می رود.

در این انتخابات ۱۹ میلیون ونزوئلایی واجد شرایط رای دادن هستند و نظرسنجی ها حکایت از پشتاز بودن مادورو دارد.