نیرنگ شرم آور بی بی سی برای دانشجویان یک دانشگاه انگلیسی
گروه بین الملل

: به گزارشافکارنیوزبه نقل ازروزنامه سان، یک دانشگاه انگلیسی به نام مدرسه عالی اقتصاد و علوم سیاسی وابسته به دانشگاه لندن(LSE)، بی بی سی را متهم کرد که دانشجویان را با فرستادن آنها به کره شمالی برای تهیه یک فیلم مستند، در معرض خطر قرار داده است.

مقامات این دانشگاه بی بی سی را متهم کرده اند که از دانشجویان به عنوان یک سپر انسانی استفاده کرده است. این مقامات تاکید کرده اند که بی بی سی آنها را از مخفیانه بودن این سفر آگاه نکرده است.

خبرنگار اعزامی بی‌بی‌سی، جان سویینی، برای ساخت مستند کره شمالی که قرار است فردا شب از برنامه پانورامای شبکه بی بی سی پخش شود، ۸ روز را با هویت مخفی برای ساخت این برنامه در این کشور گذراند. وی دانشجوی دکترای دانشگاه عالی اقتصاد و علوم سیاسی است.

به گفته دانشگاه LSE، اگر ماموریت بی بی سی در این سفر لو می رفت، می توانست دانشجویان را در خطر جدی بیندازد.

دبیرکل اتحادیه دانشجویان انگلیس، الکس پیترزدی، می گوید: " برنامه ریزی بی بی سی برای سفر این دانشجویان به کره شمالی یک نیرنگ شرم آور از سوی این شبکه بوده است… آنها از دانشجویان به عنوان یک سپر انسانی استفاده کردند. "

سوئینی در مصاحبه با رادیو ۴ ضمن اینکه مدعی شد که این سخنان ادعایی LSE است، گفت که به دانشجویان در این باره که یک خبرنگار با آنها سفر می کند، اطلاع داده شده بود و سفر دانشجویان این دانشگاه به کره شمالی ربطی به این دانشگاه نداشته است.