بهبود کیفیت تصویربرداری در پهپادها

به گزارش افکارنیوز، محمد معروفی - یکی از اعضای تیم طراح این پرنده با بیان اینکه پهپاد طراحی شده توانایی ۳ ساعت پرواز را دارد، گفت: موتور این هواپیما ۶۰ سی سی بنزینی است که در قسمت انتهایی این پهباد تعبیه شده است.

وی توانایی تصویربرداری را از قابلیت‌های این پهباد نام برد و اظهار داشت: تعبیه موتور پهباد در قسمت انتهایی این پرنده موجب شده است که لرزش پرنده کاهش یابد از این رو کیفیت تصویر برداری و فیلمبرداری آن بهبود یافته است.

معروفی طول بال این پهپاد را ۳.۵ متر و طول این پرنده را ۲.۵ متر ذکر کرد و ادامه داد: این پهپاد مجهز به GPS و قادر است در ارتفاع ۱۲ هزار پایی پرواز کند.

این محقق سبک بودن وزن را از دیگر مزایای این پهپاد نام برد و خاطر نشان کرد: بدنه این پهپاد به جای استفاده از آلیاژها و فلزات از الیاف کربن ساخته شده است که این امر موجب سبک شدن این پرنده است. وزن این پهباد ۲۲ کیلوگرم است.

وی با تاکید بر اینکه دوربین این پرنده بدون سرنشین در دماغه آن نصب شده است، یادآور شد: علاوه بر این این پهباد مجهز به چتر است که در صورت بروز حادثه‌ چتر آن باز و این هواپیما بر روی چرخ‌ها فرود می‌آید.

معروفی با تاکید بر اینکه این پهپاد قادر به ارسال داده به اپراتور است، در این باره توضیح داد: تصاویر و فیلمهایی که از سوی دوربین این هواپیما تهیه میشود به اپراتور ارسال میکند.