باهنر: تلاش ما خلق حماسه سیاسی است

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا باهنر لحظاتی پیش در جمع مردم شهرستان خرم‌آباد در مسجد صاحب‌الزمان این شهرستان، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری آینده یک انتخاباتی سه قطبی است که در آن اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و کاندیدهای ریاست جمهوری فعلی حضور دارند.

نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری کشور در ادامه یادآور شد: در این سه قطب، کاندیداها با طیف‌های مختلفی وارد صحنه می‌شوند که قطعاً اصلاح‌طلبان هم یا پر رنگ یا کم‌رنگ در صحنه هستند.

باهنر خاطرنشان کرد: امروز رئیس جمهور فعلی نیز به دنبال مطرح کردن کاندیدای خود است.

وی با اشاره به اینکه اصولگرایان در این صحنه حضورشان بالاست، یادآور شد: باید اصولگرایان به یک وحدت ملی برسند.

باهنر با بیان اینکه ۲۵ سال است در مجلس شورای اسلامی فعالیت دارم، گفت: در طی این مدت سعی کرده‌ایم که خط و مشی‌ ما همان خط مشی حمایت از اسلام ناب محمدی باشد.

وی با بیان اینکه تنها ریسمانی که می‌توانیم به آن چنگ بزنیم، ریسمان ولایت است، خاطرنشان کرد: نعمت ولایت نعمت بزرگی است که شامل حال کشور ما شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها رخ داده ولایت داشتند زودتر به سرانجام می‌رسیدند.

باهنر خاطرنشان کرد: کسانی که می‌گویند ما فقط رهبری را داریم و برای ما کافی است، به صراحت می‌گویم اینها دروغ‌گو هستند.

وی با بیان اینکه امروز جریان انحرافی اعلام می‌کند که ما با امام زمان(عج) در ارتباط هستیم، تصریح کرد: اگر اینطور است چرا اینگونه حرف‌ها را می‌زنید که ما مرجعیت را قبول نداریم.

باهنر یادآور شد: تلاش ما بر این است که اصولگرایان به یک وحدت برسند و یک حماسه سیاسی را در کشور خلق کنیم.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور امروز بخش کوچکی از آن به تحریم‌ها بر می‌گردد اما بخش عظیمی از این مشکلات یعنی حدود ۶۰ درصد سوء مدیریت، عدم بهره‌وری، دوباره کاری‌ها، نوع مدیریت ضعیف و … است.

باهنر با اشاره به اینکه نباید کارهای دولت‌های گذشته را نادیده بگیریم، گفت: دولت‌های گذشته هرکدام کار کرده‌اند شاید هم در این دولت‌ها نقاط ضعفی وجود داشته اما کارهایی انجام دادند که ما امروز شاهد پیشرفت کشور در تمام زمینه‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار به ما خسارت وارد شد اما اینها امروز بازسازی شده‌اند و کشور راه توسعه و پیشرفت را طی می‌کند.

باهنر با بیان اینکه بحثاصلی تحریم‌ها هسته‌ای نیست، یادآور شد: استکبار و در راس آن آمریکا و کشورهای وابسته به آن، امروز مسئله هسته‌ای را بهانه‌ای برای تحریم‌ها می‌دانند اما اینگونه نیست و آنها می‌خواهند که کشور ما را فلج کنند.

باهنر اظهار داشت: امروز به یاری خدا بسیاری از تهدید‌ها و تحریم‌ها در کشور به فرصت تبدیل شده است. امروز ۹۵ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل ساخته می‌شوند اما تحریم آن پنج درصد بزرگترین خیانت به حقوق بشر است.

نایب رئیس مجلس شورای سلامی خاطرنشان کرد: تمام مشکلات داخلی کشور به این تحریم‌ها برنمی‌گردد، باید بگوییم که برخی از این مشکلات به بگم، نگم‌ها و بیام‌ نیام‌ها بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه اگر دوستی، اتحاد و انسجام پشت مدیریت باشد، مشکلات کشور به خوبی رفع می‌شوند.

باهنر بیان کرد: امروز ایران اسلامی در تمام زمینه‌ها به‌خصوص فناوری هسته‌ای، نانوتکنولوژی، پرتاب ماهواره‌ها و ارسال موجود زنده به فضا، پیشرفت های قابل قبولی داشته است.

وی به بحثیارانه‌ها اشاره کرد و گفت: امروز کمک‌های خوبی به مردم شده اما قرار نیست که ۴۵ هزار تومان به مردم بدهیم و ۵۰ هزار تومان دیگر از جیبشان برداریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در هر خانواده‌ای حداقل یک یا دو نفر جوان تحصیل‌کرده در سطح کشور بیکار وجود دارد که این بیکاری خود مشکلاتی را در جامعه به‌وجود آورده است.

باهنر تصریح کرد: بعد از انقلاب، دولت‌های متفاوت و متنوعی را تجربه کرده‌ایم که هر دولت دارای نقاط قوت و نقاط ضعفی بوده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ رئیس جمهور آینده باید نقاط قوت این دولت را گرفته و نقاط ضعف آن را اصلاح کند.

باهنر تصریح کرد: در زمینه اقتصادی و عمرانی در چند سال گذشته کارهای خوبی در سطح کشور انجام گرفته است اما کشور نیازمند به کارهای بیشتری است.

وی به مسئله بهداشت اشاره کرد و گفت: امروز کشور ما در بحثبهداشت در کشورهای آسیایی رتبه سوم را داراست که این مشخص شده است در این زمینه کارهای بزرگی مانند ریشه‌کن کردن فلج اطفال، مالاریا و …صورت گرفته است.

باهنر اضافه کرد: بعد از انقلاب میزان مرگ و میر نوزادان زیر یک سال از هر ۱۰۰۰ نفر ۷۲ نفر بوده که امروز با پیشرفت‌های بهداشتی صورت گرفته در کشور این میزان از ۱۰۰۰ کودک به ۱۷ نفر دچار مرگ شده است.

باهنر در ادامه با اشاره به اینکه تا سال گذشته هر سال یک انتخابات در سطح کشور برگزار می‌شد، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مجلس، به خاطر اینکه بهره‌وری در کشور پایین می‌آید تصمیم گرفته‌ایم که هر دو سال یک بار دو انتخابات در سطح کشور برگزار شود که امسال انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هر دو برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود.

باهنر تصریح کرد: ۲۵ سال است که در مجلس شورای اسلامی مشغول به خدمت هستم و با تمام دولت‌های گذشته کار کرده‌ام.

وی گفت: در دولت مقام معظم رهبری، هشت سال دولت هاشمی، هشت سال دولت خاتمی و هشت سال دولت احمدینژاد حضور داشتهام و با بیش از ۲۰۰ الی ۳۰۰ وزیر کار کردهام.