ارسال اطلاعاتی از ایران برای گرفتن میزبانی جام ملت‌ها

به گزارشافکارنیوز،سیدهادی آیت‌اللهی در این رابطه اظهار کرد: کسانی هستند که موفقیت تیم ملی را نمی‌خواهند، گزارش می‌نویسند و مطرح می‌کنند که کی‌روش مثلا ۲۲۲ روز از ۷۰۰ روز قراردادش مرخصی رفته است، در حالی که نگاه نمی‌کنند همین بازیکنان دو رگه یا ایرانی‌الاصلی که حاضر به بازی در تیم ملی شدند روی هوا که به تیم ما نیامند.

از زمان دادگان تا افشین قطبی دنبال دژاگه بودند و نتوانستند او را بیاورند

وی افزود: آنها با اصرار و پی‌گیری‌های کی‌روش آمدند. امثال اشکان دژاگه، قوچان‌نژاد، داوری، نظری و…. از زمانی که افشین قطبی سرمربی تیم ملی بود و حتی قبل از آن و زمان ریاست دکتر دادگان در فدراسیون، به دنبال آوردن دژاگه بودند که متاسفانه موفق نشدند.

آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: کی‌روش در بعضی از اوقاتی که ایران نبود در ماموریت بسر می‌برد و مشغول این کارها بود، ضمن اینکه رصد کردن وضعیت تمام بازیکنان شاغل در خارج از جمله تیموریان، عقیلی، شجاعی و بازیکنان جدید نیازمند صرف وقت است که سالی چندین مرتبه سرمربی تیم باید از نزدیک شرایط‌شان را بررسی کند؛ بنابراین بدون توجه به این مسایل چنین انتقادهایی را مطرح می‌کنند. کی‌روش هیچ وقت قهر نکرده بود و اصلا چنین مسایلی وجود ندارد. او در بازگشت به ایران یکشنبه جلسه‌ای هم با کفاشیان داشت و آماده‌ است تا تمرینات تیم ملی را آغاز کند.

نایب‌رییس اول فدراسیون با تاکید بر اینکه کی‌روش انگیزه زیادی برای آماده‌سازی و موفق کردن تیم ملی ایران دارد، افزود: بالاخره کی‌روش آبرویش را هم برای این کار گذاشته و به خوبی می‌داند هر نتیجه‌ای تیم ملی ایران کسب کند در کارنامه مربیگری او لحاظ می‌شود. او برای صعود مستقیم تیم ایران از گروهش با اطمینان حرف می‌زند و انگیزه بالایی دارد.

AFC بیکار نیست به فرافکنی عربستانی‌ها گوش کند

آیت‌اللهی درباره پیشنهاد عربستان و موافقت قطر و امارات برای تشکیل ائتلافی علیه فوتبال ایران نیز به ایسنا گفت: عربستان فرافکنی کرده است؛ خودشان هزار اتفاق بدتر از ورزشگاه‌های ایرانی که در استادیوم‌های عربستانی می‌افتد را نمی‌بینند، به اینکه بلندگو در ورزشگاه می‌آوردند و انواع و اقسام شعارها را می‌دهند توجه نکردند. AFC هم بیکار ننشسته به حرف آنها گوش دهد و مطالب نادرستی که آنها می‌گویند را رصد کند.

وی افزود: به نظر نمی‌آید امارات و قطر به این موضوع ورود کنند چون در آستانه انتخابات AFC و یکسری کمیته‌های اجرایی فیفا قرار داریم که هم قطر و هم امارات برای پست‌های موجود کاندیدا دارند؛ بنابراین به فرافکنی عربستانی‌ها توجه نخواهند کرد. فدراسیون ایران هم این موضوع را جدی نمی‌گیرد و واکنشی ندارد چون مساله مهم و حساسی نیست.

هفته اول اردیبهشت اطلاعات کاملی را برای میزبانی جام ملت‌های آسیا می‌فرستیم

نایب‌رییس اول فدراسیون در رابطه با اقدامات فدراسیون برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ به ایسنا گفت: AFC یکسری مدارک را از ما خواسته که مشغول جمع‌آوری اطلاعات لازم هستیم. موارد یازده‌گانه‌ای هستند که AFC درباره‌شان از فدراسیون سوال کرده است؛ مواردی چون چشم‌انداز فوتبال ایران، قوانین مختلف از جمله قوانین اقتصادی، وضعیت حمل‌ونقل، اوضاع سلامت پزشکی، بودجه‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، شرایط شهرهای میزبان و راه‌های مواصلاتی، حمایت های دولت از فوتبال، برنامه‌های توسعه‌ای در فوتبال پایه و… جزء آنها هستند که در حال تکمیل اطلاعات و نگارش جامع آن هستیم.

وی افزود: ما وضعیت خوبی را از ایران تشریح خواهیم کرد و پیش‌بینی می‌کنیم مدنظر AFC هم قرار بگیرد. AFC بحثامکان حضور خانم‌ها در استادیوم‌ها را سوال نکرده و هیچ بحثی در این باره ندارد. اطلاعات درباره موارد فوق تا هفته اول اردیبهشت جمع‌آوری و برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال خواهد شد.

عزیزی خادم هیچ طرح و برنامه‌ای نداده و فقط نظرش را گفته است!

آیت‌اللهی همچنین در واکنش به پیشنهاد عزیزی خادم، مسوول کمیته تیم‌های ملی مبنی بر عضویت امیرعابدینی، امیر حاج‌رضایی و مجید جلالی در این کمیته گفت: عزیزی خادم نظر خودش را گفته است. چنین تصمیمی گرفته نشده و این موضوع هنوز در هیات رییسه هم مطرح نشده است. عزیزی‌خادم می‌گفت طرح‌هایی دارد و قرار بود در هیات رییسه مطرح کند که هنوز نه طرحی را آورده و نه برنامه‌ای به فدراسیون داده است!

وی درباره بلاتکلیف بودن کمیته جوانان فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان بطوری که یک‌بار نام علی‌دوستی‌مهر مطرح می‌شود و بار دیگر میرشاد ماجدی سرپرست این کمیته می‌گوید سرمربی تیم جوانان از میان مربیان لیگ‌ برتری انتخاب خواهد شد، اظهار کرد: مسلما فدراسیون در چند روز آینده تکلیف انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان را روشن می‌کند. اما با توجه به تغییر زمان بازی‌های مقدماتی جوانان آسیا، ما از علی‌دوستی‌مهر خواسته‌ایم تا کار استعدادیابی تیم جوانان را انجام دهد تا بزودی سرمربی این تیم انتخاب شود.

** ماجدی سرمربی تیم جوانان را انتخاب نمی‌کند

نایبرییس فدراسیون در واکنش به اینکه آیا ماجدی سرمربی تیم جوانان را انتخاب میکند، تصریح کرد: خیر، گزینههای موجود در کمیته فنی فدراسیون که مرتضی محصص مسوولیت آن را برعهده دارد مطرح خواهد شد و این کمیته بهترین گزینه را به عنوان سرمربی تیم جوانان انتخاب خواهد کرد.