استقبال گردشگران نوروزی از محصولات دستی اصفهان

به گزارش افکارنیوز، غلامعلی فیض اللهی رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان گفت: پارچه های ترمه و قلم کار و پس از آن ظروف میناکاری شده، به دلیل اینکه دارای تنوع و طرح های جدید بودند، از استقبال بسیار خوبی توسط گردشگران نوروزی رو به رو شدند.

فیض الهی بیان کرد: امسال فروش صنایع دستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده است. در این بین برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی اماکن تاریخی نیز باعثفروش و نمایش بیشتر این صنایع شد.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: صنایع دستی در ایام نوروز با بسته بندی های مناسبی به گردشگران عرضه نشد چرا که هنوز مشکلاتمان در حوزه بسته بندی همه انواع صنایع دستی برطرف نشده است این مشکل تنها متعلق به صنایع دستی اصفهان نیست بلکه همه هنرمندان در ایران با آن مواجه هستند.

وی گفت: همچنین در ایام نوروز از فروش اجناس خارجی در اماکن تاریخی جلوگیری شد و حدود ده بارش از اتحادیه صنایع دستی اصفهان و ۵ بازرش از ستاد امر به معروف در میدان نقش جهان اصفهان گشت بازرسی انجام دادند که منجر به دادن اخطار به چند مغازه دار شد.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: استقبال گردشگران از صنایع دستی بیشتر است که کاربردی باشند چون این روزها کمتر کسی بری اجناس تزئینی هزینه پرداخت می کند. به همین دلیل رویکرد ما برای سال جدید شناسایی بازارهای هدف و کاربردی کردن محصولات صنایع دستی است.

وی افزود: در این زمینه باید دانشگاههای هنر، تشکل های صنایع دستی و متولیان دولتی نیز به کمک هنرمندان صنایع دستی بیایند.