تذکرات شفاهی در دوران لاریجانی باب شد

به گزارش افکارنیوز،مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه) خانه ملت در اخطاری با استناد به اصل ۸۸ قانون اساسی، نسبت به بررسی ماده ۱۲ طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس، انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفم که باید بگویم در آخرین جلسه مجلس قبل از تعطیلات سال نو، این ماده مورد بحثو بررسی قرار گرفت که در هر صورت‌ مذاکرات مجلس ثبت و ضبط است البته اگر دستکاری نشده باشد، همانجا بنده گفتم، که مجلس دارد به این رویه عمل می‌کند و در پایان هر نشست علنی، ۵ نفر از نمایندگان به قید قرعه اجازه بیان تذکر می‌یابند.

وی افزود: درحالی که در مواد دیگر آئین‌نامه داخلی آمده است که تذکرات نمایندگان یا باید راجع به دستور جاری مجلس باشد یا تذکر کتبی باشد، اما در دوران مدیریت آقای لاریجانی حدود ۴ سال است که باب شده و نمایندگان می توانند به قید قرعه در پایان جلسات علنی تذکر دهند.

کوچک‌زاده ادامه داد: مجلس آن موقع رای نداد و این ماده به کمیسیون مربوطه باز گشت، اما امروز مجددا این ماده در حال بررسی است، شما چگونه نزد خداوند، سوگندتان را پاسخ خواهید داد، می‌دانید که خلاف سوگندتان است اما عمل می‌کنید.

در ادامه ابوترابی فرد از کوچک‌زاده می‌خواست که به سخنانش پایان دهد که کوچک‌زاده در پاسخ به ابوترابی فرد گفت: دم انتخابات است و شما کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری هستید، اگر لازم می‌دانید از تریبون مجلس حرفی علیه شما زده نشود، بسیار خوب ما حرف نمی‌زنیم، بالاخره شما کاندیدای ریاست جمهوری هستید.

کوچک‌زاده همچنین تصریح کرد: چرا شما اخطاری را که قبلا وارد دانستید، امروز اجازه می‌دهید آن موضوع مجددا بررسی شود؛ این مردم! بدانید ما حق حرف زدن بر طبق قانون نداریم ولی برخی که تریبون دارند، می‌توانند هرچقدر می‌خواهند برخلاف قانون صحبت کنند.

در ادامه ابوترابی فرد به کوچکزاده پاسخ داد شما گفتید اخطار دارید و بنده میکروفون شما را باز کردم و به سخنانتان گوش دادم، چرا ناراحت شدید؟