روز ۱۲ بهمن امسال، پسر ۱۶ سالهاي در شهر دزفول پس از تعطيلي مدرسه به منزل بازنگشت.

به گزارش «جام‌جم»، والدین این نوجوان که دلواپس فرزندشان شده بودند، سراغش را از مسوولان مدرسه گرفتند، ولی آنها از او بی‌خبر بودند. به این ترتیب پدر خانواده با حضور در پلیس آگاهی دزفول، از گم شدن پسر نوجوانش خبر داد.

با شروع تحقیقات از سوی ماموران معلوم شد مردی ناشناس با شاکی تماس گرفته و با ادعای این‌که پسرش را ربوده، برای آزادی‌اش ۵۰۰ میلیون تومان پول خواسته است. به این ترتیب، ماموران ضمن آموزش به شاکی و خانواده‌اش از آنها خواستند در محل‌های قرار با آدم‌رباها حاضر شوند، ولی متهم از حضور در محل ملاقات خودداری می‌کرد. در حالی که تحقیقات ادامه داشت، ۲ روز بعد از آدم‌ربایی ماموران هنگام گشتزنی در حومه شهرک کریمی دزفول، نایلونی را داخل کانال آب مشاهده کردند و پس از باز کردن در نایلون، با جسد پسری نوجوان روبه‌رو شدند.

با هماهنگی قضایی، جسد به پزشکی قانونی منتقل و معلوم شد جسد متعلق به همان دانش‌آموز ربوده شده است.

کارشناسان پزشکی قانونی نیز نظر دادند پسر نوجوان ابتدا شکنجه و سپس خفه شده است.

ردپای یک آشنا در جنایت

با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند مرد آدم‌ربا همچنان با خانواده شاکی تماس می‌گیرد و تقاضای پول می‌کند. ماموران که احتمال می‌دادند مرد آدم‌ربا با مقتول و خانواده‌اش آشنایی داشته باشد، به تحقیق از فامیل و همسایه‌ها پرداختند و متوجه شدند مردی که در نزدیکی خانه شاکی مغازه داشته، چند روزی است در محل کارش حاضر نشده و همسرش نیز از او بی‌خبر است.

بنابراین مرد مغازه‌دار به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که روز پنجم اسفند در خانه‌ای در حومه شهر دستگیر شد. متهم اعتراف کرد با همدستی یکی از دوستانش پسر همسایه را به قصد اخاذی از والدینش، کشته است. در ادامه دیگر متهم فراری نیز تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد و به همدستی با مرد مغازه‌دار در کشتن پسر نوجوان اعتراف کرد. ۲ آدم‌ربای قاتل پس از بازسازی صحنه جنایت روانه زندان شدند.

همسر عامل گروگانگیری نیز که احتمال می‌رفت با شوهرش همکاری داشته باشد، با دستور قضایی دستگیر شد و تحقیقات از وی ادامه دارد.

محاکمه قاتلان در وقت فوق‌العاده

به این ترتیب پرونده ۲ متهم پس از اخذ آخرین دفاع به شعبه ۱۶ دادگاه کیفری دادگستری شهرستان دزفول ارسال شد و آنها روز پنجشنبه گذشته در وقت فوق‌العاده و به طور علنی محاکمه شدند. در ابتدای جلسه دادگاه، نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و برای عاملان حادثه به اتهام آدم‌ربایی و قتل پسر نوجوان تقاضای اشد مجازات کرد.

سپس والدین مقتول در جایگاه قرار گرفتند و برای عاملان حادثه تقاضای اعدام در ملأ عام کردند. قاضی دادگاه با شنیدن تقاضای والدین مقتول، از متهم نخست پرونده خواست در جایگاه قرار گیرد.

اعتراف به جنایت

متهم به قتل با ابراز ندامت از جنایت، در دفاع از خود به قاضی دادگاه گفت: مغازه‌ای در نزدیکی خانه شاکی داشتم که بیشتر مواقع همسرم آنجا را اداره می‌کرد. از چندی پیش به خاطر بدهی به مردم، اوضاع مالی‌ام به هم ریخت. بنابراین تصمیم گرفتم از مرد همسایه(شاکی) ‌ اخاذی کنم؛ چون از همسرم شنیده بودم آنها وضعیت مالی خوبی دارند. روز حادثه چهره‌ام را با نقاب پوشاندم و با خودروی دوستم، پسر همسایه را از مقابل خانه‌اش تا مدرسه تعقیب کردیم.

عامل جنایت افزود: در میانه راه با سد کردن راه پسر دانش‌آموز امیر او را ربوده و به خانه‌ای بردیم و در تماس با خانواده‌اش تقاضای پول کردیم. چند ساعت بعد از گروگانگیری، در یک لحظه نقاب را از چهره‌ام برداشتم که پسر دانش‌آموز مرا شناخت. به همین دلیل به کمک همدستم او را با شوکر شکنجه دادیم و وقتی بی‌هوش شد، با سیم برق خفه‌اش کرده و داخل کانال آب انداختیم.

متهم رديف دوم نيز با حضور در جايگاه به همكاري با دوستش در ربودن و قتل پسر نوجوان اعتراف كرد. متهمان با تجديد قرار قانوني روانه زندان شدند تا بزودي حكم قضايي در رابطه با آنها صادر شود.