واکنش زاکانی به جشن دولتی ها در آزادی

به گزارشافکارنیوز،علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از دست اندرکارن سفرهای نوروزی از جمله نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و همه سازمانها و نهادهایی که با تلاش خود زمینه آرامش و سلامت مردم در سفرهای ایام نوروز را فراهم کردند تقدیر شود گفت: الحمد الله امسال با توجه به افزایش حجم سفرها، تلفات کاهش داشته است و این نشان از تلاش مضاعف سازمانها و نهادهای مسئول را دارد که باید در جای خود از تمام پرسنل و کارمندان خدوم تقدیر و تشکر کرد.

وی در عین حال با انتقاد از شیوه انتخابی دولت برای تجلیل از دست اندرکاران سفرهای نوروزی که قرار است در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی تهران برگزار شود افزود: از برگزاری این مراسم به این شیوه جز فعالیت تبلیغاتی چیز دیگری برداشت نمی توان کرد و دولت به صورت جدی در مظان اتهام تبلیغاتی بودن این مراسم قرار دارد.

زاکانی با اشاره به نهی قرآن نسبت به در مظان اتهام قرار گرفتن مومنین ادامه داد: دولت بهتر بود این کار را انجام ندهد تا در مظان اتهام قرار نگیرد علاوه براینکه اصل موضوع تقدیر از زحمتکشان و دست اندرکاران سفرهای نوروزی می توانست به شیوه های دیگری صورت بگیرد و حتی امکاناتی که برای این مراسم پیش بینی شده است را می توانستند به سازمانها ونهادی مسئول و یا به طور مستقیم به این افراد اختصاص دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه های بالای این مراسم بویژه در شرایط مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اظهار کرد: این گونه رفتارهای ضد و نقیض دولت در ماههای پایانی فعالیتش باعثناامیدی بسیاری از افراد جامعه می شود و در کنار اصل تبلیغاتی بودن این مراسم، سرخوردگی و دلسردی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر تعارضات شعارهای ابتدایی دولت در سال ۸۴ با رفتار های فعلی دولت گفت: این گونه رفتارها و تناقضات از دید مردم پنهان نمی ماند و در دل و فکر مردم مذموم و محکوم است.

زاکانی با اشاره به اینکه این قبیل مراسم ها همچنین ممکن است باعثسوء استفاده دشمنان نظام جمهوری اسلامی قرار می گیرد افزود: دشمنان و مخالفین انقلاب اسلامی این گونه رفتارهای متناقض را بهانه ای برای سوء تبلیغ علیه جمهوری اسلامی کرده و مانند گذشته سعی می کنند این گونه برنامه های غلط را به عنوان سیاستهای کلی کشور و نظام وانمود نمایند.

زاکانی با اشاره به مخالفت نهاد های امنیتی با برگزاری این مراسم گفت: دولت باید خود پیشگام در تامین امنیت جامعه باشد و حرکت در این مسیر و نادیده گرفتن تذکرات نهادهای امنیتی، باعثنگرانی شدید است.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با انتقاد از استفاده ابزاری دولت از شعارها و اعتقادات مردم و هزینه کردن از جایگاه و عنوان رهبری در تبلیغات این مراسم اظهار کرد : متاسفانه با شعارهای منطقی و درست انقلاب اسلامی و اعتقادات مردم برخورد ابزاری می شود و این کار اساسا با دیدگاههای رهبر معظم انقلاب منافات دارد .