فرشید طالبی: گریه کردم چون به واقع سوختم

به گزارش افکارنیوز، فرشید طالبی امروز اظهار کرد: در حال حاضر من و بازیکنان تیم از شرایط روحی و روانی خوبی برخوردار هستیم و نکته‌ای که در مورد بازیکنان سپاهان مطرح بوده، این است که با وجود خستگی و فشار بسیاری که به آنها وارد شده است، تمام بازیکنان با تمام وجودشان در زمین حاضر می‌شوند که نشان‌دهنده غیرت بسیار بالای بازیکنان تیممان است.

وی ادامه داد: در صورتی که نگاهی اجمالی به بازیکنان سپاهان انداخته باشید، متوجه می‌شوید که غیرت در بازیکنان تیم حرف نخست را می‌زند و به جز این هیچ موضوع دیگری در کار نبوده که تاکنون توانسته‌ایم در دو جام در نوک قله قرار داشته باشیم و باید به بازیکنان تیمم بابت این از خود‌گذشتگی دست مریزاد بگویم.

مدافع تیم فوتبال سپاهان با اشاره به ۱۰ نفره شدن سپاهان در بازی‌های اخیر تصریح کرد: با وجود ۱۰ نفره شده در بازی‌های اخیر توانسته‌ایم موقعیت تیم را در جایگاه بالایی حفظ کنیم و این موضوع نشان‌دهنده این است که تنها جسم بازیکنان در زمین حضور ندارد، بلکه بازیکنان با روح خودشان در زمین حاضر می‌شوند که جای تبریک دارد.

وی اضافه کرد: امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که مردمی که تنها دل‌خوشی‌شان این تیم است به آرزویشان که قهرمانی در لیگ و جام حذفی است، برسند.

طالبی در ادامه به صحنه اخراجش در بازی با استقلال اشاره و تأکید کرد: به واقع شرایط سختی برای من رقم خورد که توصیف آن بسیار دشوار است، چراکه در ۴۰۱ دقیقه دو کارت زرد گرفتم که به هیچ عنوان استحقاق آن را نداشتم.

وی ادامه داد: در صحنه ابتدایی که به زعم داور خطا روی مجیدی صورت گرفت در انتظار این بودم که داور به دلیل خطای مجیدی روی من به بازیکن استقلال کارت زرد نشان بدهد و در خطای دوم نیز در انتظار دادن کارت زرد روی مهاجم تیم استقلال بودم، چراکه به هیچ عنوان خطایی را مرتکب نشدم.

مدافع تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه با دریافت کارت زرد دوم شوکه شده بودم، گفت: با دریافت این کارت به واقع سوختم و به این دلیل گریه‌ام گرفت، چراکه از پیش نیز می‌دانستم در صورتی‌ که کوچک‌ترین برخوردی را بازیکن حریف داشته باشم، داور خطا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه گل بی‌عیب خداست، اظهار کرد: ممکن است داور نیز اشتباه داشته باشد، اما در آن صحنه به این دلیل گریه‌ام گرفت که قصد نداشتم حرکتی ناخواسته به دلیل فشاری که روی من وجود داشت از من سر بزند.

طالبی ادامه داد: خدا را شاکرم که غیرت بازیکنان و همدلی آنان موجب شد نگذارند در برابر استقلال بازنده باشیم؛ سه امتیاز را به استقلال ندادیم و این می‌تواند برای ما بسیار خوب باشد.

وی در ادامه به بازی روز جمعه تیمش برابر داماش گیلان اشاره و تصریح کرد: تیم گیلانی روی لبه تیغ قرار دارد و این بازی برای آنها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ما نیز برابر این تیم بازی بسیار سختی داریم.

مدافع تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: استقلال نیز بازی دشواری با فولاد خوزستان دارد و در این میان هر تیمی باهوش‌تر عمل کند و بتواند تمام امتیازات دو هفته باقی‌مانده را کسب کند به طور قطع قهرمان می‌شود.

وی با بیان اینکه خدا جای حق نشسته است، تأکید کرد: اگر در بازی برابر استقلال آن خطاها را به واقع مرتکب می‌شدم، دلم نمی‌سوخت، زمانی که ما قصد داریم کاری کنیم که حقی پایمال شود، یک نفر آن بالا نشسته و به کارهای ما انسان‌ها می‌خندد، دنیا تمیز است، اما ما انسان‌ها با تفکرات غلطمان آن را خراب می‌کنیم.

طالبی گفت: چرا ما قصد داریم تیمی را که در سالیان اخیر بهترین تیم از لحاظ مدیریت و برنامه‌ریزی بوده است را تنها به این دلیل که سه سال پیاپی قهرمان می‌شود، نابود کنیم تا تیم‌های دیگر بتوانند قهرمان شوند؛ مگر چه اشکالی دارد که تیمی که در تمام زمینه‌ها در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد بتواند برای سالیان متمادی قهرمان شود.

وی اضافه کرد: بهتر است به جای اینکه تیمی مانند سپاهان را زمین بزنیم، تیم‌های دیگر را قدرتمند کنیم.

مدافع تیم فوتبال سپاهان با اشاره به تیم فوتبال پرسپولیس متذکر شد: چرا چنین تیمی با بازیکن خوبی که در اختیار دارد، نتوانست قهرمان شود؛ پرسپولیس اسکلت تیمی خود را به صورت کامل تغییر داد و این اتفاق برای سپاهان نیز رخ داد، اما با وجود از دست دادن ۹ بازیکن باز توانستیم در جایگاه بسیار خوبی قرار داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سئوال که به نظر می‌رسد، پرسپولیسی‌ها تمام عزمشان را برای کسب عنوان قهرمانی جام حذفی جزم کرده‌اند و مصاحبه‌هایشان نیز این موضوع را نشان می‌دهد، افزود: انسان‌‌ها برای تقویت روحیه خودشان ممکن است هر حرفی بزنند و تمام این حرف‌ها نیز تا پیش از آغاز مسابقه و اینکه وارد چمن ورزشگاه بشوی ادامه دارد و پس از آن تنها مستطیل سبز است که عیار واقعی تیم‌ها را نشان می‌دهد.

طالبی در پایان گفت: تاکنون چندینبار قهرمان جام حذفی شدهام و دوست دارم برای چهارمین مرتبه عنوان نخست این رقابتها را کسب کنم و آن را در ابتدا به خانوادههای شهدا و سپس کارکنان کارخانه فولاد مبارکه و مردم اصفهان تقدیم کنم.