به گزارش افکارنیوز- دوره مجازی آمادگی آزمون‌های کتبی(مرحله اول) طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از سه‌شنبه، ۲۷ فروردین‌ماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان دارالقرآن الکریم به نشانیwww. telavat. comآغاز شد.

دوره آمادگی آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم این امکان را به مخاطبان می‌دهد تا پس از طی مباحثمطروحه در دوره آموزشی، آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون مذکور به دست آورند.

شرکت‌کنندگان با حداقل آشنایی با حفظ و مفاهیم قرآنی که از طریق آزمون تشخیص در ابتدای دوره مشخص می‌شود در یک دوره ۱۴ ساعته با چگونگی مطالعه ترجمه قرآن، ترجمه نیم جزء از قرآن و نمونه سؤالات آزمون‌های گذشته آشنا شده و هفت ساعت آموزشی نیز برای رفع اشکال و پاسخ به سوالات در نظر گرفته شده است.

مخاطبان در پایان دوره در آزمون آزمایشی(مشابه آزمون‌های اصلی) شرکت می‌کنند و برای آنها کارنامه آموزشی صادر می‌شود. این دوره در نخستین گام در ۱۰ جزء قرآن برگزار می‌شود، اما این قابلیت وجود دارد که در صورت استقبال مخاطبان در سه سطح مجزا برای حافظان در ۱۰،۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم طراحی و برگزار شود.

براساس اعلام سازمان دارالقرآن الکریم در پی تصویب اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تشکیل دبیرخانه تخصصی این طرح در سازمان دارالقرآن الکریم و تعیین ضوابط مربوطه توسط این دبیرخانه، تاکنون هفت آزمون سراسری برگزار شده است.

در مجموع حدود ۲۵ هزار نفر از علاقهمندان در اين آزمونها شركت كردهاند كه فقط ۱۰ درصد از اين افراد توانستهاند با موفقيت وارد مراحل بعدی آزمونهای شفاهی و كتبی و دريافت مدرك شوند.