به گزارش خبرنگار اجتماعی افکار به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، رئيس پليس آگاهي استان خراسان رضوي با اعلام اين خبر گفت: كارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز با انجام اقدامات اطلاعاتي از فعاليت باندي حرفه اي با خبر شدند كه اقدام به حمل و انتقال تجهيزات ماهواره اي از ساير شهر ها به مشهد مي كنند.
سرهنگ ”ماشاا… صادقی“ افزود: بر این اساس ماموران با انجام تحقیقات شبانه روزی و تلاش یک ماهه با خبر شدند که اعضای باند قصد انتقال دو محموله را از مسیر های مختلف به مشهد دارند، لذا دو کامیون که محموله را بارگیری کرده بودند شناسایی و تحت نظر قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: یکی از کامیون ها که از مسیر سمنان و نیشابور به سمت مشهد در حرکت بود، در نزدیکی مشهد توقیف و دو سرنشین آن دستگیر شدند.
سرهنگ صادقی ادامه داد: این در حالی است که با اطلاعات به دست آمده از متهمان دستگیر شده، دو نفر از مالکان محموله که در مشهد سرگرم تهیه محلی برای تخلیه بار بودند نیز، شناسایی و دستگیر شدند.
این مقام انتظامی با اشاره به توقیف محموله دوم یادآور شد: در ادامه پیگیری موضوع، کارآگاهان پس از بررسی اطلاعات به دست آمده متوجه شدند محموله دوم توسط یک دستگاه کامیون از سمت شهرهای شمالی به سمت مشهد در حرکت است که با شناسایی کامیون، آن را در نزدیک مشهد توقیف و راننده آن را دستگیر نمودند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در پایان خاطر نشان کرد: در این عملیات در مجموع پنج نفر از اعضای باند دستگیر شدند و دو دستگاه کامیون، دو دستگاه خودرو زانتیا و پیکان توقیف و دو هزار و ۱۷۸ دستگاه انواع تجهیزات ماهواره ای شامل: انواع رسیور، ال ان بی، سوئیچر، موتور دیش گردان و… کشف شد.