از رئیس اتحادیه‌طلا تا حامی مشایی در انتخابات

به گزارش افکارنیوز، مستقر در فرمانداری تهران سومین روز از ثبت نام داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در فرمانداری تهران با حاشیه هایی همراه بود.

امروز برخلاف دو روز گذشته از دقایق اولیه شروع ثبت نام حیاط فرمانداری از داوطلبان پر شده بود و حضور برخی از اعضای فعلی شورای شهر تهران در فرمانداری در دقایق اولیه ثبت نام خبرنگاران را غافلگیر کرد.

بنابراین گزارش مهدی چمران، حسن بیادی، مرتضی طلایی، رسول خادم، هادی ساعی، علیرضا دبیر، عباس شیبانی و خسرو دانشجو از اعضای شورای شهر فعلی بودند که صبح امروز برای چهارمین دوره شورای شهر تهران ثبت نام کردند.

کهنسال ترین کاندیدای امروز

عباس شیبانی که همکارانش در شورای شهر سوم وی را همراهی می کردند؛ با ۸۲ سال سن عنوان مسن ترین داوطلب امروز را به خود اختصاص داد.

دعوت چمران از پروین احمدی نژاد

چمران در جواب این سوال خبرنگاران که پرسیدند آیا پروین احمدی نژاد برای شوراهای چهارم ثبت نام می کند یا خیر؟ گفت: خانم احمدی نژاد روز گذشته در جلسه شورای شهر نبود و ما هم هرچه تلاش کردیم با ایشان تماس بگیریم و برای ثبت نام از ایشان دعوت کنیم موفق نشدیم.

تهیه کننده «اخراجی ها» هم آمد

حضور چهره های نام آشنایی همچون اسدالله عسگراولادی، حبیب الله کاسه‌ساز تهیه کننده فیلم اخراجی ها و حبیب الله کاشانی مدیرعامل سابق پرسپولیس از دیگر نکات قابل توجه در ساعت های اولیه ثبت نام داوطلبان شورای تهران بود.

ثبت نام گروهی جمعی از جوانان هنرمند

حضور دختری جوان برای ثبت نام نظرخبرنگاران را به خود جلب کرد. این دختر جوان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: من دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی هستم. ما یک گروه هنرمند و جوان هستیم که که همه با هم تصمیم گرفتیم برای شورای تهران داوطلب شویم.

وی در مورد هدفشان از این تصمیم دسته جمعی گفت: می خواهیم بدانیم آنقدر که از جوانان صحبت می شود آیا در عمل نیز برای آنان ارزش قائل هستند؟

خبرنگاران صداوسیما در صف داوطلبان

حضور حسن قربانی خبرنگار سابق واحد مرکزی خبر و مرتضی غرقی در فرمانداری تهران از دیگر حاشیه های امروز نام نویسی داوطلبان بود.

زمانیکه خبرنگاران از غرقی در مورد انگیزه حضورش در انتخابات شوراها پرسیدند گفت: من برای ثبت نام نیامدم و یکی از بستگانم را برای ثبت نام همراهی کردم. وی در عین حال خاطرنشان کرد: ممکن است در چند روز آینده تصمیم بگیرم و برای شوراها ثبت نام کنم.

همچنبن حسن قربانی که سابقه خبرنگاری در لبنان، عراق و سوریه را در کارنامه خود دارد گفت: شهر تهران نیازمند یک برنامه اساسی است تا شهروندان بتوانند با آرامش و اخلاق مناسب از زندگی شایسته ای برخوردار باشند؛ لذا با توجه به تجربیاتی که در سفرها و ماموریت هایم در برخورد با مسئولان داخلی و خارجی کسب کرده ام می توانم در تحقق این اهداف موثر باشم.

علی نوباوه که ۳۲ سال سن داشت، بدلیل فامیلی نام آشنایش مورد توجه خبرنگار مهر قرار گرفت. وقتی که نسبتش را با بیژن نوباوه نماینده مردم تهران پرسیدم گفت: برادار زاده نوباوه هستم. وی اصلاح نمای ساختمان های شهر تهران را یکی از دغدغه هایش خواند و گفت: با توجه به تحصیلاتم در مهندسی معماری قصد ساماندهی در معماری شهر تهران را دارم.

با تبلیغ برای شریعتمداری خودم هم به مردم معرفی می شوم

از دیگر چهره های نام آشنایی که امروز برای ثبت نام به فرمانداری تهران مراجعه کرد، محسن بهرامی سخنگوی ستاد انتخاباتی شریعتمداری بود. وی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که آیا فعالیت برای انتخابات شورای شهر با فعاالیت شما در ستاد انتخابات شریعتمداری در تضاد نیست و وقت می کنید که در هر دو زمینه تبلیغ کنید؟ گفت: وقتی برای ریاست جمهوری شریعتمداری تبلیغ می کنم خودم هم معرفی می شوم بنابراین کار همزمان در دو حوزه قابل جمع است.

ثبت نام رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور برای شوراها

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور نیز امروز در فرمانداری تهران ثبت نام کرد.

وی در مورد حضورش در انتخابات شوراها گفت: تا کنون هیچ نماینده ای از جامعه اصناف کشور در حوزه های تصمیم گیری حضور نداشتند. لذا در این دوره انتخابات شوراها تصمیم گرفتیم به عنوان اولین گام به همراه جمعی دیگر از همکارانم از اصناف مختلف از جمله صنف مبلمان وصنف لوازم صوتی و تصویری در انتخابات حاضر شویم.

شغل های متعددم به درد شوراها می خورد

علی اصغر صادقی مجرد مدیر عامل شرکت نفت پارس و نایب رئیس انجمن استاندارد ایران که برای ثبت نام به فرمانداری تهران آمده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: عضو هیئت رئیسه فداراسیون کاراته و عضو هیات مدیره اتاق بارزگانی ایران و یونان هستم. وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این همه شغل چرا می خواهید وارد شوراها شوید گفت: با حضور در این حوزه ها تجربیاتی کسب کرده ام که این تجربیات در شوراها موثر خواهد بود.

ثبت نام حامی مشائی

حضور بهمن شریف زاده از حامیان مشائی و مدیر گروه مطالعات دینی مرکز ملی مطالعات جهانی در فرمانداری تهران توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد. شریف زاده در جواب سوالهای مختلف خبرنگاران گفت: فعلا چیزی نمی گویم. اما به زودی در مورد اهمیت انتخابات شوراها صحبت می‌کنم.

ودود حیدری مدیر مسئول روزنامه جوان نیز از داوطلبان امروز ثبت نام برای شورای شهر تهران بود. وی گفت: با فهرست انتخاباتی خدمتگذاران آبادانی و پیشرفت در انتنخابات شوراها حاضر می شوم.

در شهرداری دوره احساس تکلیف گذرانده ایم

از نگان قابل توجه سومین روز ثبت نام داوطلبان شوراها همچون روزهای گذشته حضور پررنگ شهرداران سابق و کارمندان شهرداری در صف ثبت نام کنندگان بود. از جمله آنان هیربد معصومی معاون شهرسازی سابق شهرداری و مجتبی قاسمی شهردار مناطق ۳،۸، ۱۳ و ۱۹ بودند. معصومی در پاسخ به این سوال که چرا کارمندان شهرداری برای شوراها ثبت نام می کنند گفت: برای اینکه دوره احساس تکلیف در شهرداری دیده ایم.

بنابراين گزارش سومين روز از ثبت نام داوطلبان شوراهاي شهر و روستا به پايان رسيد و درب هاي فرمانداري بر روي داوطلبان بسته شد.