آیت‌الله ‌مکارم‌شیرازی: باید تخلفات اقتصادی شناسایی شود

به گزارش افکارنیوز، این مرجع تقلید در دیدار با معاون پارلمانی و برنامه ریزی سازمان بازرسی کشور، با ذکر اهمیت بازرسی و نظارت بر حوزه‌های مختلف اظهار کرد: مسئله نظارت در قرآن کریم نیز مورد تاکید واقع شده است و خداوند بسیاری از موجودات و اشیا را ناظر اعمال انسان بر روی زمین قرار داده است که در روز قیامت علیه انسان شهادت خواهند داد.

وی افزود: مدیریت بدون بازرسی و نظارت ناقص خواهد بود و هیچ کاری در حوزه مدیریتی بدون نظارت زیرمجموعه‌ها به خوبی پیش نخواهد رفت و قطعا مشکلاتی گریبان‌گیر آن مجموعه خواهد شد که در این زمینه آیات قرآن و همچنین منابع روایی از جمله نهج‌البلاغه سفارشاتی فراوان دارند.

این مرجع تقلید، با بیان اهمیت مسئله ضمانت اجرا در امر بازرسی گفت: در مسئله بازرسی باید ضمانت اجرای کاملی برای مباحثگزارش شده از تخلفات وجود داشته باشد که بتواند کار بازرسی را تکمیل کند.

وی تصریح کرد: اگر ضمانت اجرایی کافی نیز در کشور در بحثبازرسی وجود ندارد باید از طریق مجلس شورای اسلامی انجام شود تا قوانینی برای محکم‌تر شدن حلقه‌های بازرسی در کشور ایجاد شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه تصریح کرد: بودجه بازرسی و نظارت در کشور باید متناسب با حجم عملکرد این نهاد باشد؛ حداقل نیرو در یک نهاد نظارتی در کشور باید بیش از چیزی باشد که امروز وجود دارد زیرا در کشور ما گستردگی بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف دیده می‌شود که با این نفرات پوشش این حجم از فعالیت‌ها مشکل است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی با ذکر اهمیت مسئله اطلاعرسانی در حوزه نظارت و بازرسی خاطرنشان کرد: باید فعالیتهای این نهاد به خوبی و در ابعاد وسیع برای مردم بیان شود و همه مردم در جریان فعالیتهای این نهاد قرار بگیرند.