انتقاد مالدینی از فوتبال ایتالیا

به گزارش افکارنیوز، پائولو مالدینی پس از حذف آخرین تیم ایتالیایی حاضر در لیگ قهرمانان اروپا در خصوص فوتبال این کشور به صحبت پرداخته است.

هفته گذشته یوونتوس با قبول شکست ۲ بر صفر و خانگی برابر بایرن مونیخ، در مجموع ۴ بر صفر مغلوب و حذف شد. مالدینی معتقد است شکست بیانکونری در لیگ قهرمانان برابر باواریایی‌ها به شکل کامل تفاوت نوع فوتبال و میزان سرمایه‌ گذاری در فوتبال این ۲ کشور را آشکار کرده است.

«برای رقابت با تیم‌های بزرگ اروپایی باید سرمایه گذاری کرد. راه دیگری برای رسیدن به این سطح از فوتبال وجود ندارد. می‌توانید درستی صحبت‌های من را از تفاوت میان تیم‌های یوونتوس و بایرن مونیخ در دیدار اخیرشان متوجه شوید. یووه تیم بسیار بزرگی است ولی وقتی برابر تیمی مانند بایرن قرار می‌گیرد، به راحتی می‌توانید تفاوت را احساس کنید. یوونتوس به ۲ یا ۳ بازیکن بزرگ احتیاج دارد.»

مالدینی به دهه ۹۰ اشاره کرد که در آن ۷ باشگاه بزرگ ایتالیایی آماده قهرمانی در ایتالیا و حتی اروپا بودند. تیم‌های بزرگی مانند میلان، یوونتوس، اینترمیلان، پارما، فیورنتینا، لاتزیو و رم.

مالدینی در این مورد گفت: وقتی به بازیکنانی که در این تیمها بازی میکردند نگاه میکردید، همه آنها بازیکنان بسیار بزرگی بودند. البته برخی از باشگاهها هزینههای زیادی کردند و ورشکسته شدند. مانند پارما و لاتزیو. پس از آن خانوادههایی مانند برلوسکونی و موراتی پولهای خود را وارد فوتبال ایتالیا کرده و هنوز هم پابرجا ماندند. به عقیده من فوتبال ایتالیا باید تغییرات جدی داشته باشد تا بتواند به سطح نخست فوتبال اروپا بازگردد.