به گزارش افکار به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' ابراهیم رییسی ' در مراسم دوازدهمین سالگرد شهید لاجوردی که در مسجد بلال صدا و سیما برگزار شد، افزود: شهید لاجوردی به دلیل بصیرت بالایی که داشت خود را به عنوان یک سرباز تابع نظر امام و ولی فقیه می‌دانست و تا آخرین لحظات عمر نیز حاضر نشد سر سوزنی در دلش نسبت به نفرت به دشمنان دین تردید کند.

وی اظهار داشت: برخی افراد تولای خوبی دارند اما نوبت به تبری که می‌رسد کمیت‌شان لنگ است. یکی از مهمترین ویژگی‌های شهید لاجوردی آفت‌شناسی و آفت‌زدایی از انقلاب بود و تولی و تبری وی نسبت به انقلاب نه تنها جنبه‌ درونی بلکه در لسان و عمل نیز بروز داشت.

همچنین در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین ' غلامحسین محسنی اژه‌ای ' دادستان کل کشور نیز در خصوص راه‌های دستیابی به بصیرت گفت: ما اگر اسلام خود را از منبع اصلی آن که وحی است بگیریم دچار تحریف‌هایی که منافقان به وجود می‌آورند نمی‌شویم و فریب نمی‌خوریم.
وی افزود: شهید لاجوردی معتقد بود که ما باید اسلام را آن گونه که رسول گرامی اکرم(ص)، ائمه اطهار و قرآن معرفی می کنند، بدون کم و کاست بپذیریم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه نفاق‌های مختلف یک جهت دارند، خاطر نشان کرد: تمامی جریان‌های نفاق به صورت التقاطی فکر می‌کنند و خواستار تحمیل نظریات خود بر اسلام هستند. اگر بخواهیم در هر مقطعی نه خودمان دچار نفاق شویم و نه گرفتار نفاق‌صفتان گردیم، باید اسلام ناب و منبع اصلی آن را بشناسیم و به آن مراجعه کنیم.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در دهه‌ دوم انقلاب رنگ، پوشش، حرف و تابلوی منافقان تغییر کرد و در دهه‌های سوم و چهارم نیز همین گونه است. اگر فقط به آموزه‌های امام توجه می‌کردیم و امروز نیز به آموزه‌های رهبر معظم انقلاب توجه کنیم و به ولی‌ فقیه اعتماد داشته باشیم، می‌توانیم جریانات نفاق را تشخیص دهیم.

وی تاکید کرد اعتماد به ولی فقیه این نیست که هر جا حرف و سخن ایشان با ما هم‌ساز بود آن را بپذیریم و هر جا اینگونه نبود سکوت کنیم و در مواردی هم نپذیریم.

دادستان کل کشور به یکی از راه‌های تشخیص منافق از غیرمنافق اشاره کرد و گفت: باید ببینیم چه کسانی قرآنی را با رای خود تفسیر می‌کنند و بدون کمترین خبرویتی خود را پرچمدار اسلام می‌دانند، کسانی که تبحری در اسلام و روایات ندارند اما برای خودشان وجهه و جایگاهی قائل‌اند که حتی اولیای شیطان نیز به آن‌ها وحی می‌کنند و آنها نیز قدری مطالب دریافتی را ساخته و پرداخته می‌کنند تا به نام اسلام آن را جا بزنند.
محسنی اژه‌ای در پایان گفت: اگر لاجوردی در شناخت منافقین موفق بود و نسبت به منافقین آینده نیز اعلام خطر می‌کرد به آن دلیل است که مقلد، متعبد و ولایت‌مدار بود و پشت سر رهبر و مرجع تقلیدش حرکت می‌کرد.