به گزارش افکارنیوز، نیروهای امنیتی یمن برای متفرق کردن تظاهرکنندگان میدان التغییر با شلیک گلوله پلاستیکی و جنگی به آنها حمله ور شدند و یک نفر از آنان را شهید و صدها نفر دیگر از جمله ۸ خبرنگار را مجروح کردند.

نیروهای امنیت مرکزی و گارد ریاست جمهوری یمن در حمله به تظاهرکنندگان میدان التغییر شرکت داشته و با استفاده از گلوله های پلاستیکی و جنگی دستکم یک نفر و به گفته برخی منابع سه نفر را شهید و صدها نفر دیگر را مجروح کردندهمچنین تعدادی از تظاهرکنندگان به دلیل استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شده اند.

خبرنگار العالم گزارش داد: این درگیری ها به دنبال حملات نیروهای ارتش و امنیتی به تظاهرکنندگانی که درمیدان التغییر نماز صبح را به جای می آوردند، آغاز و با حضور گسترده مردم برای حمایت از تظاهرکنندگان گسترش یافت.

وی با اشاره به پیوستن برخی افسران یمنی به جمع تجمع کنندگان درمیدان التغییر گفت: هدف از این حمله خالی کردن میدان از حضور تظاهرکنندگان بود؛ اما این حمله نتیجه معکوس داشت و بلافاصله بسیاری از شهروندان به جمع تظاهرکنندگان درمیدان التحریر پیوستند و بر لزوم پایداری و ماندن در این میدان تاکید کردند.

علی عبدالله صالح رییس جمهوری یمن اخیرا طرحی مبنی بر روکار آمدن نظام پارلمانی به شرط ماندن وی بر قدرت ارایه کرد که با مخالفت مردم و تظاهرکنندگان روبرو شد.

مردم و تظاهرکنندگان یمنی بر لزوم تحقق همه خواسته های خود از جمله کناره گیری صالح و سرنگونی رژیم وی تاکید دارند.