ساخت سایت‌های جعلی کمک به زلزله‌زدگان

به گزارش افکارنیوز، سرهنگ جواد جهانشیری صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ در بوشهر با اشاره به برخی از تخلفات در فضای اینترنت، اظهار داشت: متاسفانه در روزهای اخیر و پس از زمین لرزه شهرستان دشتی، برخی از افراد سودجو در تلاش هستند تا از احساسات مردم سوءاستفاده کنند.

وی خواستار هوشیاری همه شهروندان در این زمینه شد و ادامه داد: کلاهبرداران همواره روش‌های جدیدی را برای سوءاستفاده از مردم و احساسات آنها به کار می‌گیرند و شگردهای جدید خود را در زمین‌لرزه دشتی نیز به کار گرفته‌اند.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر به برخی از این شگردها اشاره کرد و افزود: افراد سودجو و شیاد با ایجاد صفحات، وبلاگ‌ها و سایت‌های جعلی و همچنین قرار دادن آنها در فضای سایبری، قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند.

وی تصریح کرد: این افراد با استفاده از عناوین فریبنده و وابسته به موسسات خیریه و کمیته امداد و قرار دادن شماره حساب و آدرس‌های جعلی سعی در جلب اعمتاد مردم دارند.

جهانشیری با تاکید بر لزوم توجه به هشدارهای پلیس در این زمینه، خاطرنشان ساخت: شهروندان برای کمک به زلزله زدگان به ارگان‌های ذی‌صلاح مراجعه کرده و از پرداخت کمک از طریق اینترنت در این صفحات و وبلاگ‌ها خودداری کنند.

وی در ادامه بیان داشت: مردم در هنگام مواجهه با چنین موضوعاتی بلافاصله مراتب را در تماس با پلیس به صورت تلفنی و یا با مراجعه به سایت پلیس سایبر، اطلاعرسانی کنند تا برخورد لازم با افراد سودجو صورت بگیرد.