باهنر: ‌ احمدی‌نژاد ‌به دنبال سرباز بود

به گزارش افکارنیوز،محمدرضا باهنر در نشستی با عنوان تبیین حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در مسجد نورباران اصفهان با اشاره به اینکه در ادبیات ما مفهوم حماسه از سعی و تلاش بالاتر است، اظهار کرد: تبیین شعار سال نمایانگر عمق اعتماد رهبر معظم انقلاب به ملت ایران است که ایشان توقع دارند که امسال یک حماسه سیاسی و اقتصادی رقم بخورد.

وی با بیان اینکه معظم له در سال‌های اخیر بر روی اسامی اقتصادی برای نام‌گذاری سال‌ها تأکید داشتند، افزود: یکی از پیام‌هایی که می‌توان از این نامگذاری‌ها استنباط کرد این است که ما در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های زیادی داشتیم اما در بعد اقتصادی به یک ایده نو در شأن ملت جمهوری اسلامی ایران نیازمندیم تا به نسل‌های آینده و جهان معاصر ارائه بدهیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی، تولید ثروت، تولید ناخالص داخلی و موارد دیگر از جایگاه مناسبی در دنیا برخوردار نیستیم، تصریح کرد: در زمینه اقتصادی پیشرفت شگرفی که بتوانیم به آن ببالیم و به جهان عرضه کنیم، نداریم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تکانه‌های شدید اقتصادی داشتیم که بسیاری از خانواده‌ها تحت فشار قرار گرفتند، ادامه داد: حداکثر ۴۰ درصد مشکلات ما از تحریم‌ها ناشی می‌شود و اکثر مشکلات ما از بی‌برنامگی‌، خودمحوری‌، نداشتن سیاست راهبردی دوباره کاری، از بین رفتن ساختارها و موارد دیگر است.

باهنر با اشاره به اینکه اکنون در بعد خانوار دارای دو مشکل اساسی تورم و بیکاری هستیم، تأکید کرد: مشکل اشتغال گریبان‌گیر تمامی خانواده‌ها شده است چرا که هر ایرانی نیازمند یک شغل شرافتمندانه است.

وی با تأکید بر اینکه تنها یک همت بالا و اراده ملی تمامی مشکلات ما اعم از داخلی و تحریم‌ها را رفع می‌کند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تضاد ما با غرب جدی است اما معتقدم که می‌توان تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و حماسه اقتصادی را خلق کرد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه همیشه آرزو داشتیم که روز به روز وابستگی ما به نفت کمتر شود، گفت: در این چند سال اخیر وابستگی ما به نفت بیشتر نیز شده است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کدام از انتخابات نباید تحت‌الشعاع دیگری قرار بگیرد، تاکید کرد: امیدواریم هم‌گرایی‌ها، خوشحالی‌ها و هم افزایی‌هایی که در مدت این ۸ سال به حداقل رسیده است در دولت آتی بازسازی شود.

باهنر با اشاره به اینکه مدعیان حقوق بشر، ایران را تحریم دارویی نیز کرده‌اند، اظهار کرد: برخی از مشکلات اقتصادی ما ریشه در کینه‌توزی‌ها دارد که باید با تدبیر رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان نباید از انتخابات شوراها غافل شوند، گفت: اصلاح‌طلبان به دلیل تمرکز اصولگرایان بر انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات شوراها تمرکز ویژه دارند.

*‌ دم خروس دولت بیرون زده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از سه طیف اصلاح‌طلب، اصولگرا و دولت تشکیل شده‌اند، افزود: بر خلاف صحبت‌های دولت مبنی بر عدم ارائه ‌کاندیدا در انتخابات، دم خروس به طور کامل بیرون زده است.

وی تأکید کرد: دولت حق داشتن حزب را دارد اما حق ندارد که برای تبلیغ نامزد مورد نظرش از امکانات دولتی استفاده کند چرا که این یک تخلف انتخاباتی است.

با هنر با بیان اینکه بزرگان اصولگرایی نگران تفرقه و تنوع میان نامزدهای اصولگرا هستند، گفت: در کشورهای دیگر نیز احزاب وجود دارند که به طور معمول رقابت‌های درون حزبی برای انتخابات دارند که تکثر نامزد‌ها با این دیدگاه یک فرصت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از سایت‌های جریان انحرافی تمامی اهداف خود را در چارچوب ۲۰ سال برنامه‌ریزی کرده بود، تصریح کرد: دولت کنونی به دنبال ریاست‌ جمهوری چهار ساله مدودفی ایرانی است تا دوباره پس از آن هشت سال دیگر ریاست کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رئیس جمهور آتی بر خلاف احمدی‌نژاد باید بر این باور باشد که به تنهایی نمی‌توان به همه امور رسید، افزود: احمدی‌نژاد در دولت خود به دنبال سرباز بود در حالی که یک سرباز هیچ‌گاه شجاعت، مدبر بودن و قدرت تصمیم‌گیری آنی یک ژنرال را در بر ندارد و رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان فرمانده کل قوا از فرماندهان مدبر بهره‌گیری کرده‌اند.

وی در مورد انحلال سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه این سازمان دارای اشکالاتی بود، گفت: رفع کردن ایرادات هیچگاه به معنای پاک کردن صورت مسئله نیست.